Havi 150 ezer forintot szervízre félretéve fenn tudok tartani egy BMW-t? És ha igen, milyen fajta fér még bele?
Nyilván a tankolást ebbe a 150-be nem számítom bele.
Bruttó 470 a fizum és kb. úgy kalkulálok, hogy 150-et tudnék szervízre fordítani.
Szeretnék egy BMW-t venni, mert az álmom (amellett egy 1.2-es kocsit tartok fenn amivel munkába járok).
E46-oson ill. E39-esen gondolkoztam de az álom természetesen egy E92-es coupe lenne.
Ezekkel szemezgettem:
Ezek közül bármelyiket fenn tudnám tartani hobbiautó céljából (hétvégén hajtva/szerpentinezős kirándulgatásra tartva), ha fixen félretennék havi 150 ezret?
Nagyon tetszik mindegyik és nyilván okosan ameddig a takaróm ér addig nyújtózkodnék, de szeretném az álmom beteljesíteni, hogy fenntarthassak egy BMW-t hobbicélra.
Mennyire oldható meg így?
Megoldható de így is rossz választás, mert egy pénz temető rozsdaboglyád lesz. Azt javaslom vegyél 3 millió körül egy jobb fajta , fiatalabb BMW-tes azzal (talán) kevesebb gondod lesz és jobban jársz vele, hiszen nem csak hobbi auto szerepet tölti be.
(Mercedes GLE autóm van, de egy E46-ot meg nekem is sok lenne fenntartani, nem bohockodnék vele) Fiatalabbat vegyél azt javaslom, mert ezek a lerugott e46-ok már megjárták a holdat 3x illetve a 38.tulajuk nem tudta fenntartani meg az előtte levő 8 sem..
Jók a BMW-k de minél fiatalabbat vegyél..amúgy meg 470 nem olyan jó fizetés…. Bőven átlagos meg a KSH szerint is, szóval egy alsonkozepkategoriassal jobban jársz, hobbibol meg konditeremebe jártál, mint minden normális ember, ne egy autó vegye el a pénzed, időd meg az eszed!
Nyilván a fizumat pont azért írtam mert keveslem. De akkor azt javaslod, hogy spóroljak egy 4-5 milliós F10/E92-esre és azt vegyem meg majd pár év múlva amit jobban fenn tudok tartani havi 150-ből mint egy régebbi E46-ot.
Az 1-esen is gondolkoztam még, mert az csak egy kisebb BMW hátha olcsóbb is, de formára meg nem tetszik.
#3: Tehát egy 3 milliós kocsinál 5 millióban gondolkodjak? Majd azon felül még a havi 150 ezer szerviz. Ha így van, akkor ez azt jelenti, hogy soha az életben nem lehet egy ilyen kocsit rendbe tenni?
Én úgy gondoltam, hogy 3-4 millióért veszek egy E92-est/F10-es (ha már az E46/E39-ről lebeszéltetek) és havi átlag 150 félrerakásából lassacskán rendbe teszem ahogy engedi az idő/pénz.
De akkor ez nem elég?
Én nettóba is többet keresek mint te bruttóba, mégis beértem egy 16 éves kisautóval aminek a szervizköltsége kb. évi 100ezer,és ebben két olajcsere is benne van amit magam csinálok.
Ehhez képest havi 150-et elverni csak szervizre óriási pazarlás.
Ha ingyen adnák akkor se kéne az a szemét amit kilestél magadnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!