Skoda Fabia csak az 1.4-es benzines motorral, vagy az 1.2-el is jó? (2003-2005)
2003-2005 környéki évjáratú Skoda Fábiát szeretnék első autónak.
Nagyjából 400 ezer és 800 ezer forint körül mennek a használtpiacon, azt hallottam, hogy ahogy közeledünk a 600-650-ezres kategóriához és afelé, ott már találni egész jókat, amik ráadásul keveset is futottak. Tehát nem a kínálat legaljából szeretnék venni.
Ismerősöm azt mondta, hogy az 1.2-es benzines harmatgyenge, és minimum 1.4-eset vegyek.
Ez tényleg így lenne? Nem eszik sokkal többet, vagy tényleg nagyon nagy a különbség?
Mivel friss a jogsim és autóm sem volt még, nem teljesen tudom mi lenne a habitom. Szerintem inkább sok, kisebb távokra használnám a leginkább, de mondjuk havi egyszer-kétszer lehet megesne egy 2-2 órás út is, esetleg elmenni vele nyaralni, de nem áll nagyon szándékomban autópályázni.
Ebben az esetben is nagyon kevés az 1.2-es?
Persze próbálok 1.4-eseket nézegetni, csak próbálom tágítani a kínálatot, illetve nem akarok egy tényleg jó állapotban lévő autót csak azért elengedni, mert az éppen csak 1.2-es, hacsak tényleg nem ég és föld a különbség.
Papíron 11 lóerő szól a nagyobb motor javára.
Az 1.2 egy elég érdekes motor több szempontból is.
Először is erő tekintetében... hát, nem erős, persze. De annak ellenére, hogy papíron milyen gyenge, meglepően pörgős, eleven jószág. Gázadásra lép, imád magasabb fordulaton pörögni, ha pl. autópályán mész, stb. Szerintem a papíron írt teljesítménye egyáltalán nem tükrözi azt, hogy milyen fürge. Nem erős, de fürge.
Másik érdekessége még a megbízhatóság. Én eddig kizárólag kettő fajta 1.2-est (és 1.2-es tulajt) láttam. Az egyik, ami elpusztíthatatlan, a másik, amelyikre egyszer csúnyán ránézel és összeszarja magát. A gyenge pontja a lánc szokott lenni és az a hír járja, hogy nagyon könnyen nyúlik. Erre személyesen láttam példát. De az ellenkezőjére is személyesen láttam példát: ismerősöm már nagyon régóta kíméletlenül nyúzza az övét, van az autóban 250 ezer kilométer, soha nem volt benne lánc cserélve, ráadásul állandóan olaj nélkül jár. Múltkor a párja hívott fel, hogy a srác nem foglalkozik vele, de őt meg zavarja, kihúzta a nívópálcát és száraz, mit csináljon. Hát mondom öntsön bele olajat. Vett egy literes flakont, beleöntötte, még mindig száraz. Nem akartam elhinni, mondom biztos jó helyre öntötted? :D Megmutatta, jó helyre öntötte. Hát vegyél még egy flakont. A másodikból belement még 7 deci. Mondom az tök jó, hogy 1.7 litert csak így rá tudtál önteni, mert összesen kell bele gyári előírás szerint 2.9 liter. :D ÉS MEGY AZ AUTÓ HALLOD.
Aztán beszéltem már kereskedő ismerőssel is, úgy jött oda, hogy "hallod már megint megszívtuk vele, negyedik ilyet vesszük be és ezzel is megszívtuk, többet most már komolyan soha nem veszek, csak a baj van velük." Hát mondom ja, hallottam hírét, hogy lánc bajosok, aztán elmondtam neki is a fenti sztorit, azt mondja: "Jaaa amúgy neki is van ilyen ismerőse, az övé bezzeg soha nem megy tönkre, pedig mióta megvette nem látott szerelőt, de ha én veszek az mindig szar". :D
Szóval ja. Érdekes masina.
Érdekes sztori, köszi a választ 😂
Lehet tudni, hogy vajon amelyik mindig szar az milyen széria lehetett, milyen évjárat stb? 🤔 Vagy teljesen randomszerű?
Mert ahogy nézegetem a kínálatot, úgy látom van több 1.2-es is meg 1.4-es is, pedig csak ezeket a 2004 környékbelieket nézem.
Rokonom árul pl 1.4 dízelt, bár azt mondja nincs semmi baja a kocsinak 300 ezer km-el, de nagyon lepukkantan néz ki, szóval azt nem akarom megvenni😅
csakis 1.4-est vegyél, ha lehet a legjobban felszerelt kasznival.
Az autóval közlekedés egyik fontos kívánalma, hogy a lehető legjobban érezd magad a járgányban..
Az 1.2 kezdésnek számodra elég lenne, így elsőre. Utaztam 1.2-esben város környékén-városban, oda elég, más helyre nem annyira elég.
Nekünk 1.4-es, 68LE-s volt, tehát az ősmotoros: az sem volt egy atomerőmű, de középtartományban ment.
Köszönöm a válaszokat :)
Most ha el is vonatkozunk a skodáktól, 1.4-es benzines autót hány km-el vennétek maximum? Mi az ami felett már nem érdemes megvenni sem? 200 ezer km még belefér egy 2005 évjárat körüli autóba?
Nálunk 1.2 HTP (BME kódos). 4 utassal, teli csomagtartóval, klímával pályán tudta a papíron előírt végsebességet hozni (162). Egyébként semmi gond nincs vele, 5 éve van itt, a motorikus probléma még nem volt. Előző tulaj Olaszországig lement vele, szóval tényleg rosszabb a híre, mint amilyen.
Persze kérdés, mitől jó vagy rossz egy motor? Mert a jó esetén 100-ból 5-nek van ugyanaz a hibája, a rossznál meg 100-ból 30-nak? Ettől még a maradék 70 működni fog gond nélkül. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!