Laikusként miket tudok megnézni egy használt autón?
Mielőtt szerelővel megnézetném több tíz ezerért szeretném enélkül is megtekinteni , hogy egyáltalán érdemes e megnézetni.
Miket tudok magam is ellenőrizni ami kritikus egy használt autón?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
-Letekered az olajbetöltő sapkát, van-e a sapkában lerakódás vagy tejes kávé kinézetű lötty, az előbbi a karbantartás hiányának, utóbbi a hengerfejességnek(vagy csak városi használatnak) jele. Ne vedd meg ha ezeket látod.
-Benézel a kocsi alá, rozsda van-e valahol, küszöbön, bárhol.
-Olajszint, vízszint hol van, maxon, nem maxon. Maxon kéne lennie, intő jel, hogy fogyhat, ha nem.
-Beül neked valaki és nyomkodja a gázt, te nézed a kipufogót, füstöl-e az autó. Egyáltalán ne füstöljön, kipufogó ne legyen kormos belül.
-Kipróbálod az autót, úthibáknál zörög-e valami, elengeded a kormányt, egyenesen megy-e az autó, vagy elhúz valamerre. Kanyarokban, stabil legyen.
-Gumikat megnézed, ne legyenek megkeményedve, dot szám 5 évnél fiatalabb legyen lehetőleg, ne legyen nem egyenetlenesen kopva.
Ha valamit kihagytam bocsi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ahogy az 1-es mondja, megnézed, van-e sérülés rajta, milyen az állapota külsőleg, működnek-e a kezelőszervek, funkciók.
Ha ez alapján jó, akkor vizsgálót hívsz, mert ha nem értesz hozzá, akkor úgysem fogod észrevenni a problémákat.
De persze érthető a dilemma, mert ha 5 autót megnézetsz, az lehet 150 ezer forint is, ami nem kevés, de többszáz ezres kiadástól menthet meg, úgyhogy így is megérheti, ha nem pár százezres autóról van szó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A motorszámot, alvázszámot is érdemes csekkolni.
Sok bosszúságtól kímélheted meg magad.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Laikusként szinte semmit ne nézz, max hogy nincs-e össze törve.
A többihez kevés a laikus szeme, érzéke.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!