Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autópályákon a pályaoldal...

Az autópályákon a pályaoldal elválasztónak miért nem lehet betonfalat alkalmazni szalagkorlát helyett?

Figyelt kérdés

A ma éjszakai M3-ason történt kamion felfordulás margójára.

Már a múltkor, az eggyel korábbi ilyen átszakítós, felborulós esetnél is elgondolkodtatott. Viszonylag gyakran történik ilyen, hogy neki megy a belső korlátnak, áttör rajta, és a tuloldalt szembemegy a kamion a forgalommal, és sokszor csak a szerencse, hogy nem történik nagy baj, nem jön épp valami a túloldali belső sávban, akiket letarolna a tehetetlenül átrongyoló kamion.

Épp ezért gondolkodtatott el, hogy mi lenne, ha a 2 szalagkorlát meg közte a bokrok helyett valami vastag betonfal lenne a pályaelválasztó elem?

Akár olyan, mint a zajvédő fal.

Azon nem törne át a kamion a túloldalra, nem? Ha neki is megy, simám csak elvezetné előre az oldalával, nem?

Kérdésem, tehát miért nem alkalmazható autópályán a szalagkorlát helyett kőfal vagy betonfal? Mi szól ellene?



(Figyelem, komolyan kérdezem, nem trollkodásból vagy hülyéskedésből tettem fel, épp ezért normális válaszokat. Köszönöm.)



2023. febr. 28. 15:22
 1/7 anonim ***** válasza:
91%
Mert mondjuk százmilliárdokkal többe kerülne több száz km betonfalat építeni. Meg egy 40 tonnás kamiont a betonfal sem biztos hogy megállítaná.
2023. febr. 28. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Mondjuk azért, mert a 10-15%-os túlélési esélyt nullára redukálná?
2023. febr. 28. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Mert nem az a cél, hogy a kifutó jármű gumilabdaként , de forogva visszapattanjon a forgalomba, hanem az, hogy kontrolláltan lassuljon. Nyilván a fizika az fizika, így a szalagkorlátrol is sokan visszapattannak, de betonról még többen tennèk. Szóval marhaság lenne.
2023. febr. 28. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 D. Brasco ***** válasza:
100%

1)betonból építkezni többszöröse lenne anyagilag

2) a beton rugalmassága nulla,mint már írták lepattannál róla,nem szépen megfogna mint a szalagkorlát

3)ami a szalagkorlátot atszakitja az valoszinuleg a betonfalat is átütné

2023. febr. 28. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Ahol indokolt, most is van.

Ahol nincs, arra meg leírták előttem miért nincs

2023. márc. 1. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

szerintem az lenne jó alternatíva, mint amerikában, hogy nem egymás mellett megy közvetlenül a két forgalmi irány, hanem van közötte egy 10(?) méter széles füves-homokos terület, ami még jobban megfogja azt ami oda kerül, habár ez halott ötlet mert most már mindegy... de sose értettem ezt a hülyeséget, hogy miért kell egymás mellé építeni?! Oké, hogy útzárkor így könnyebben át lehet terelni a forgalmat a szembe sávba és kétirányú forgalom lesz egy szakaszon, de akkor is... ez baromira veszélyes.


Az előző példa meg úgy látszik működik, mert videók alapján ha a kamionok valami miatt lemennek az útról akkor vagy ott megállnak, vagy ott dőlnek el, ami még mindig jobb. Persze ott sem mindenhol ilyen az út, meg van hogy így is átmegy a szembe sávba, elvégre ott 130-al is mehetnek a kamionok...

2023. márc. 3. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
#6: Ugyanazért, amiért nincsenek road train-ek, csőrös kamionok, emeletes konténervonatok, meg sok egyéb dolog is. Másik a távolságok, minden tekintetben
2023. márc. 4. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!