Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vákuum a motorban. Normális...

Vákuum a motorban. Normális jelenség? Az olajsapkát alig tudom letépni. Amúgy meg nincs semmiféle hiba.

Figyelt kérdés
2023. febr. 26. 10:20
 1/7 krwkco ***** válasza:

Nem normális.

A kartergáz visszavezető csöveken keresztül ki kellene egyenlítődni az olajtér nyomásának a külső légnyomással.

2023. febr. 26. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
oké. merre keressem a hibát?
2023. febr. 26. 15:14
 3/7 anonim ***** válasza:
Ha nincs breather a karterben, csak egy sima egyvezetékes kivezetés SCV szeleppel, akkor simán lehet, hogy vákuum lesz a karterben. Viszont fontos, hogy ez a vákuum ne lépjen túl egy maximális értéket. Mivel fogalmunk sincs, milyen szekérről van szó, nem tudunk többet segíteni.
2023. febr. 26. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
bmw N62 motor
2023. febr. 26. 18:07
 5/7 krwkco ***** válasza:

"egy sima egyvezetékes kivezetés SCV szeleppel"

"Az SCV-szelep szerepe

A tápszivattyú amely az üzemanyag-tartályból szűrön keresztül szívja föl a gázolajat és az SCV szelepen keresztül juttatja el a dugattyúkhoz.

Az SCV-szelep feladata

Minden üzemállapotban a megfelelő mennyiségű gázolaj jusson a nagynyomású szivattyún keresztül az elosztócsőbe, amivel a nyomásszabályozást végzi."

[link]

Ennek alapján az SCV szelepnek nincs köze az olajbeöntőnél tapasztalható vákuumhoz.

2023. febr. 26. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 krwkco ***** válasza:

"oké. merre keressem a hibát?"

Ha tényleg arról van szó, amit az egyes hozzászólásban írtam, akkor én dugulást vagy egyéb áramlási akadályt keresnék a kartergáz-visszavezető rendszerben.


Egy kicsit darabos fordítás, de műszakilag a lap múszakilag helyesnek tűnik:

"Ha az olajsapkát a motorhoz szívják, és nehéz eltávolítani, akkor tudja, hogy túl sok vákuum van a forgattyúházban., Ez nagyszerű jelzés arra, hogy hibás PCV szelep van. Ha a szelep megfelelően működik, képesnek kell lennie arra, hogy könnyen eltávolítsa az olajsapkát."

[link]

2023. febr. 26. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

#5: az SCV szelep tök általános jelentése mindöszzesen annyi, hogy Suction Control Valve, magyarán áramlást (szívást) korlátozó szelep. Nem csak dízel üzemanyagrendszerben használunk SCV szelepet, ez egy általános megjelölés. Az jogos, hogy írhattam volna egyből PCV-t, ami ezen belül egy konkrét fajtája.


De a lényeg, hogy nem feltétlenül probléma. 1.6 Astrán cseréltem komplett szelepfedelet folyás miatt, ott típushiba a PCV membrán átszakadása, ami a szelepfedélbe van integrálva. Előtte alig lehetett levenni az olajbetöltő sapkát, de csere után is kb ugyanolyan maradt. Nincs semmi egyéb tünet, úgyhogy elkönyveltem annak, hogy ez ilyen. Ebből gondolom, hogy ez a jelenség nem minden esetben probléma.

2023. febr. 26. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!