A túltervezettség miatt olyan legendásan megbízható a w124-es Mercedes?
12: Indokolatlanul erős és vastag anyaghasználat pl...
Minek egy 90 lovas autóba vastag, igen csak masszív dupla soros vezérműlánc?
Kovácsoltvas főtengely, kovácsoltvas vez.tengely.... lehetetlen őket elkoptatni.
Váltóban szintén kovácsolt vas cuccok vannak.
Ha meg akarsz benne esztergálni egy nyelestengelyt akkor kb 2 esztergakés megy a kukába annyira brutál anyagból van.
Alig volt nyereségük a mercinél a 201 és 124-eseken annyira drága volt a gyártás: aztán átestek a ló túloldalára mert utána jött 2 legendásan gagyi mercedes: a 201 utódja a 202, illetve a 210.
Viszen (ez egy település) lakik Károly mester, ő már vagy 30 éve régi merciket szerel és tudna mesélni, hogy miért is olyan jók ezek az autók...
Ha nincs rálátásod akkor persze, hogy nem tudod mi a dörgés...
Vagy azt bírom akinek sosem volt régi mercije de fikázza őket, hogy így sz*r meg úgy sz*r.
Nekem már 12 éve van meg... vagy talán 13 de minden egyes km-ert élvezet vele menni és nem is keveset használom.
#14 Ja értem. A nézeteltérés abból adódik, hogy nem tudjátok mit jelent a "túltervezett" szó.
Én egy szóval nem fikáztam semmit, maximálisan elismerem, hogy a W124 az még (és talán az utolsó) valóban strapabíró, megbízható Mercedes volt. De nem túltervezett. Az a szó teljesen mást jelent. A modern autók a túltervezettek.
És csak a félreértések elkerülése végett. Az, hogy "túltervezett", az nem azt jelenti, hogy strapabíró. Túltervezés = a szükségesnél feleslegesen bonyolultabb tervezés. Ők akartak egy strapabíró autót és a strapabíróságnak az volt az ára, amiket te leírtál. Azaz az volt a szükséges tervezettségi szint. A szükséges szintet nem lépték túl feleslegesen. Szóval a W124 nem túltervezett. Túltervezésre egy gyors példa, ami hirtelen eszembe jutott: BMW N45 vagy melyik szarság, beteszi hátra a csomagtartóba az akksit, aztán húz előre a motortér jobb oldalába egy pozitív szálat, aztán a kedves tervező azt mondta, hogy "tudod mit, inkább a bal oldalra kellene", ezért a forró motor fölött áthúzta jobbról bal oldalra a kábelt. Full értelmetlen az egész, rengeteg felesleges vezeték, felesleges tűzveszély, felesleges macera ha javítani akarja az ember... ez a túltervezettség. Felesleges, értelmetlen, több kárt csinál mint hasznot. Ezek negatív kifejezések. Az, hogy a W124-ben kovácsoltvas főtengely van, meg duplasoros lánc, stb, ami miatt strapabíró és megbízható az autó, az negatív? Nem.
#18 Nem nézem, mert semmi értelme. Aki egyetlen példából von le következtetéseket, azzal nincs miről beszélni.
Mondom mindezt Merci-BMW-Audi "németprémium" ellenesként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!