Hogyan ment a vezetés tanulás?
Ez nekem 27 éve volt, de mintha tegnap lett volna. :(
Egy 200 kilós oktatóm volt egy 1.7D fiat tipoval, beültetett a volánhoz egy lakótelep mellett, kérdezte vezettem-e már, mondtam poénból, naná, én vagyok fittipaldi, aztán már csak mutatta, merre menjünk...
Mindez kb ilyenkor télen, de volt vagy fél méteres hó.
A dagadt valagát ki nem rakta volna az autóból, nekem kellett kitolni a hóból autóstul.
Nekem 23 éve volt Fiat Unoval.
Az oktató házhoz jött. Megkérdezte, hogy vezettem-e már. Mondtam, hogy igen. Akkor kimentünk egy nagyobb parkolóba és ott kellett köröznöm, szlalomoznom, hogy felmérje a tudásomat. Utána, ez én időmben még volt külön rutin vizsga, kimentünk a rutin pályára és ott gyakoroltuk a feladatokat. A vége felé, már nekem kellett hazavinnem magamat a tanuló autóval, mert nem laktam messze a pályától.
Levizsgáztam rutinból, ez januárban volt.
Utána jött a forgalomban való vezetés. Az útvonalakat gyakoroltuk be párszor. Péntekenként volt időm vezetni, mert tagozatos gimnáziumba jártam, volt több gyakorlati óránk is, így nem volt ritka, hogy napi 12-14 órám volt. Reggel 7-kor elindultam otthonról, este 6-ra értem haza. Akkor ebédeltem, utána még házi feladat, készülés a másnap dolgozatokra, felelésekre... nem nagyon volt időm vezetni. Így maradtak a péntekek. Akkor már negyed 3-kor végeztem, mert csak 7 óránk volt.
Aztán a forgalmi vizsga márciusban volt, szakadó hóesésben. Levizsgáztam. Igazság szerint olyan nagy áttörési pontot nem éreztem a vezetési tudásomban. Csináltam, amit mondott az oktatóm. Ténylegesen napi rutinszerűen vezetni úgyis csak később tanul meg az ember.
Én már vezettem előtte a tilosban úgyhogy ezt gyorsan észre vette az oktató. Nem volt rossz oktatóm viszont nekem nyűg volt az egész gyakorlati oktatás ugyanis semmi hasznát nem vettem. Így visszagondolva talán a párhuzamos parkolásnál kaptam trükköket de biztos hogy nem csinálnám újra ezt a hülyeséget. Már az első vezetési órákban a városban fejeztük be a vezetést a forgalomban úgy hogy az elején még rutinfeladatok voltak.
Természetesen kellett plusz 10 órát venni a lehúzás és a saját zsebre dolgozás miatt azért hogy "begyakoroljuk a képességeket". A forgalmi vizsga nagyjából 10 perc volt mivel látta a kedves szemüveges barátunk hogy nincs itt baj.
Az indexelés az agyamra ment. Az elmúlt 10 év alatt nem indexeltem annyit összesen mint az oktatásban.
A másik agyhalál a világítás: akkor már a Fidesz bevezette hogy legyél kemény és fényes nappal országúton világíts. Emlékszem nyár közepe volt a horizontot lehetett látni olyan jó látási viszonyok voltak de kapcsoljuk be hiszen ez a szabály. Legyünk karácsonyfa. Mondtam is hogy a T betűt cseréljük le Safety Car feliratra. Ehhez képest városban borult felhős idő, esőre állt, mondom nem kellene most a vilagitast bekapcsolni? Erre a válasz nem kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!