Mi az a szelephézag és hogy állítható?
Figyelt kérdés
Helo!Valaki eltudná magyarázni érthetően,tömören hogy mi is a szelephézag és hogy állítható? Én csak annyit tudok kb ha hézagos akkor nincs elég kompresszió és szelep csere vagy hézagolni kell...2023. febr. 5. 09:17
1/5 anonim válasza:
Remélem nem azt várod el, hogy így írásban megfogalmazzuk neked az egészet olyan részletességgel és pontossággal, hogy azt te, aki a legkevésbé sem ért hozzá, pontosan megértse, illetve el tudja végezni.
Élet 1. számú lecke: mindenki jó valamiben, nem kell senkinek mindenben jónak lennie, ismerd és fogadd el a határaidat.
2/5 anonim válasza:
Attól függ, hogy miről van szó? Modern autókban nem kell szepehézagot állítani, mert a hidrotőke ezt megoldja. Régi autókban, mint pl Lada, meg csavarral kell, ehhez van leírás, mikor melyiket és milyen értékre. Motoroknál (kétkerekű) vagy szintén csavarral, vagy pedig hézagoló lapkákkal. Ha nagy a hézag, akkor zajosan jár a motor, ha kicsi, vagy nincs, akkor pedig nem zárnak be a szelepek.
3/5 anonim válasza:
#2 Pontosítanám: először is, a lapkás megoldás nem csak motoroknál volt, hanem autóknál is. Másodszor pedig, nem igazán korfüggő, pl. az F Astra a 90-es években hidrotőkés volt, míg pl. a Honda a 2000-es években is állítható szelephézaggal gyártott motorokat (sőt talán azóta is, nem tudom, 2010 utáni Hondákkal nem nagyon találkozok).
4/5 anonim válasza:
#3 Nekem 2007-es Hondám van 1.8-as motorral,40ezrenként állítani kell szelephézagot de ugyanez a motort minimális változtatással 2016-ban is tették Civicbe.És nem valami 20 éves őskövület konstrukció volt amikor kijött.
5/5 anonim válasza:
Szelephézag az az illesztési hézag, ami a szelepszár és a szelepemelő mechanika (himba, csésze, hidrotőke) között található rés. Azért van rá szükség, mert meleg motornál állnak be az alkatrészek az üzemelési méretükre a hőtágulás miatt, ezért hideg motornál egy néhány tized milliméteres hézagot kell biztosítani, ami meleg motornál, optimális esetben eltűnik. Ha túl kicsi a hézag, a szelep meleg motornál kitámaszthat, ezzel elengedve a kompresszió egy részét. Ha túl nagy a hézag, a szelep nem nyit ki teljesen, valamint csattogó hangja lesz a motornak, az ideálisnál nagyobb hézagok miatt. Egy hidrotőkés motor automatikusan beállítja magának a hézagot, míg hidrotőke nélküli motoroknál időnként manuálisan kell ezt megtenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!