Ezt megtehetik vizsgán, tényleg ilyen országban élünk?
Automata váltós kocsira csinálom a jogsit, oktatóm mesélte hogy van olyan vb a kerületbe, aki vizsgán alapból sose enged át olyan embert, aki automatást csinál, mert az a elve hogy "az hülye, lusta, béna mai fiatal és régi rendes kocsin kell megtanulni vezetni".
Mielőtt nagyokoskodnátok, tudom hogy azzal csak automatát lehet vezetni, nem erről van szó, de ez állítólag arra nem adja meg, ha őt kapom, nincs esélyem.
Lehet ilyet csinálni? eléggé felhúztam magam...
Egy normális automata váltó (alapvetően a nem vw konszern) nagyban kíméli a környezetet is.
Ezer meg embert ismerek aki a motorfékről nem is hallott. Kirakja üresbe, vagy ami mégrosszabb vált egyből egyesbe és benyomva tartja a kuplungot percekig.
Aztán meglepődnek ha vihetik 150e km után kuplungcserére a +2liter/100km (városban) fogyasztású kocsijukat...
Az emberek nagyrésze nem ért a váltóhoz és váltáshoz, de nem is érdekli őket. Annak a 0.1%nak akiknek fontos a váltó meg ott vannak a 15+ éves 2.0 tdi audik/passatok, mást nem is tudnak megengedni
"még nem jelenti azt, hogy nem tud figyelni és vezetni."
"Dehogynem"
Állításod szerint ez azt jelentené, hogy a ma Magyarországon közlekedő sofőrök 90%-a tud figyelni és vezetni. Hiszen kézi váltón tanultak.
Hát szerintem egyetérthetünk abban, hogy nem ez az igazság. Nagyon nem.
Nyilván nem csinalhatna ilyet a vizsgabiztos. Ha jól kezeli valaki az autót automataval, ne buktassa mar meg.
Mas kerdés, hogy en a fel kezű/fel lábúak kivetelével nem engedném, hogy valaki csak erre, vagy arra csinalja a jogsit.
Mindkettőt beiktatnam a programba, mivel lattuk a videokat a kutakon shop-okba berongyoló automatavaltós kocsikról, meg a szenvedős kéziváltó kezelesről is. Az auto az autó bármilyen valtója legyen is, 1 tonna feletti fémszerkezet, jobb tudni legalabb kicsit, hogy hogy is kéne vezetni.
@25
Szerintem még nem ültél másfajta kuplunggal rendelkező kocsiban.
Amin anno tanultam az elindult hegyen fel gáz nélkül 5 centis kuplung úttal.
Aztán amit utána vezettem az elindult hegyen fel gáz nélkül ha leugrottam a kuplungról akkor is.
Utána jött a meglepi amikor egy audinak 1mm volt a kuplung játéka, és vagy 3 nap volt megszokni, hogy dinamikusan induljak vele. Majd megint jött egy megszokott kuplung.
Aztán ezt a kettőt felváltva használtam. Itt lett elegem abból hogy melyiket hogy kell, vettem egy cvt automata váltós kocsit, nem is fogyaszt, nem is érdekel hogy mit csinál. Jön megy, tudok mással foglalkozni
#26... Aha értem kedves majom.
Szóval nagybetűs IGAZSÁG és nagybetűs TÉNY az, hogy mindenki aki kézi váltós autón tanult vezetni, az EGYTŐL EGYIG figyelmesen és jól vezet... Oké.
Hát nem tudom kedves majom, valahogy nem hiszem, hogy téged valaha is kiengedtek volna a ketrecedből és valaha is jártál volna az állatkerten kívül.
"Kicsit olyan ez mintha valaki úgy lehetne utasszállíton pilóta, hogy közben nem tud leszállni mert azt nem tanulta meg. :D :D :D"
Még csak véletlenül sem olyan.
A leszállás egy kötelező, elkerülhetetlen manőver.
Ellenben a váltás nem kötelező dolog, vált helyetted az automata.
Ráadásul a repülés az, ahol rengeteg dolgot leváltott a technika, kezdve a Fly-by-wire rendszerrel. Gyakorlatilag számítógép kezeli a technikát a pilóta "csak" a parancsot adja a kormányszervekkel.
Vagy már nincsen külön fedélzeti mérnök, nincsen navigátor, hanem a két pilóta végzi a feladatokat meg számítógépek.
"Hát, aki képtelen arra hogy egy kéziváltós autót biztonsággal kezeljen, az inkább ne akarjon vezetni."
Ezt általában a prolik mondják akiknek nem telik normális (automata váltós) autóra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!