Ezt megtehetik vizsgán, tényleg ilyen országban élünk?
Automata váltós kocsira csinálom a jogsit, oktatóm mesélte hogy van olyan vb a kerületbe, aki vizsgán alapból sose enged át olyan embert, aki automatást csinál, mert az a elve hogy "az hülye, lusta, béna mai fiatal és régi rendes kocsin kell megtanulni vezetni".
Mielőtt nagyokoskodnátok, tudom hogy azzal csak automatát lehet vezetni, nem erről van szó, de ez állítólag arra nem adja meg, ha őt kapom, nincs esélyem.
Lehet ilyet csinálni? eléggé felhúztam magam...
Nagypapám mindig azt mondogatta, hogy aki csak ilyen szar automa szivatóval ellátott autókat tud vezetni, ès mèg a kèzi szivatót sem tudja kezelni, az inkább ne akarjon vezetni.
Hát most hol itt az igazság? 😀
(Btw a fejlődès az ilyen, szèpen lassan úgy is kihal a kèziváltós nemzedèk, aztán az is csak egy emlèk lesz a múltból)
A vb-ot meg durván fel kell nyomni, ha akár csak a lehetősège felmerül.
#11 elboldogulok a szivatóssal is.
Nincs gondom az automatával sem, de kéziváltóssal játszom a mindennapokban.
Viszont ha lekotlik az automata félönvezető csoda, és kapsz kölcsön egy swiftet a javítás idejére, akkor meg:
-Leesel az útról 2 km múlva
-Otthagyod, mész busszal
-Letáborozol a szerelőnél 4 napra. :)
Én továbbra sem értem ezt az "aki nem tud több helyre figyelni" dolgot. Hiszen attól, hogy nem tud/akar a váltóval szarakodni, még nem jelenti azt, hogy nem tud figyelni és vezetni.
Szerintem alapvetően az a probléma az oktatással, hogy a 30 óra nagyja azzal megy el, hogy a tanuló az autó alapvető kezelésére figyel, közben meg próbáljon figyelni a közlekedésre, szabályokra is. Aztán megy a csodálkozás, hogy 40-50 óra lesz az átlag.
Alapból úgy vagyok vele, hogy néha jó lenne külön bontani a kettő dolgot. Lenne rutin pálya mint régen, ahol védett körülmények között jogosítványtól függetlenül lehetne az autó kezelést tanulni, és külön lenne forgalmi oktatás, ahol meg a szabályok és forgalomban közlekedés a lényeg.
Ilyen szempontból egy automata autón tanuló előnyben van, mert nem azzal repül el az ideje, pénze, hogy a kezelést tanulja.
És mindenki úgy csinál, mintha a váltó és pedálkezelés azt jelentené hogy az illető képes és tud jól vezetni. Miközben a valóság tényleg az, hogy kalap szar módon vezetnek emberek, szar beidegződésekkel, gyilkolva a kocsit.
Vagy olyan rettentő jó sofőrök meg figyelmesek, hogy még a zöld lámpánál is rá kell dudálni, hogy ideje lenne nem a féket taposni :D Meg hát figyelem, hiába van figyelmük, ha mindenki a telefont nyomja menet közben is.
"még nem jelenti azt, hogy nem tud figyelni és vezetni."
Dehogynem
"Viszont ha lekotlik az automata félönvezető csoda, és kapsz kölcsön egy swiftet a javítás idejére"
Akinek automata fél önvezető csodája van, az nem Swiftet fog kapni, hanem bérel egy másik automatát.
Amúgy meg szerintem az lenne az alap, hogy a Ford T modellen tanítanak meg vezetni, hiszen az minden autó alapja.
Amíg a kurblival nem is tudod beindítani, bele sem ülhetsz.
Ja és a 3 pedálból 1 a hátramenet, 1 a fék és 1 a kuplung ami egyben a sebességváltó is. Ja és a gázt pedig a kezeddel adod a kormányom lévő bajuszkapcsoló szerű gázkarral.
https://www.youtube.com/watch?v=gTL5z32pqtU
Ehhez képest ma már csak beülsz a kocsiba, indítasz, dobod a fokozatot és mehetsz is. És még csak dupla kuplungozni sem kell, hát milyen szar már.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!