Szívó benzinesek, ki hogyan vált?
#6 hidd el az alacsony fordulaton való terhelés rohadtul nem tesz jót az autónak.
"fordulatszám sem káros, csak indokolatlanul pazarlod a benzint."
Már miért lenne indokolatlan? A szívóbenzinek ponthogy magasabb fordulaton adják le a teljesítményük maximumát, lehet hogy többet fogyaszt, de cserébe legalább gyorsul, ami előzésnél rengeteget számít. Nem véletlenül van az autómatáknál sem, hogy ha konstans sebességnél lepadlózod, mert előzni akarsz, akkor visszavált 1-2 fokozatot.
#7 Na de itt már teljesen másról beszélünk. Én csak annyit mondtam, hogy az alacsony fordulatszám nem káros. Úgy értettem, hogy ha csak úgy csörgök a városban 45-50-nel, akkor teszek egy ötödiket és igen, alacsony a fordulatszám, de ez nem káros. Ha utána gyorsítani akarok, akkor nyilván visszaváltok.
#11 Oké, neked is éppúgy igazad van, mint #7-nek, de éppúgy más a téma. A kérdésben 45km/h és egyenletes tempóról van szó. Szóval nincs gyorsítás, nem kell nyomaték.
Ismerni kell a motort, pl vannak direkt alácsapágyazott dízelek, amikhez 5/30 olaj a gyári előírás, van rajta egy böhöm turbó, és még 5-ben is viszi alapjáraton a kasznit.
És persze, hogy bírja 800-as fordulaton is a meredek emelkedőt, mivel turbódízel, csak épp a csapágyazás új méretet gyárt magának a főtengellyel együtt.
Egy gyenge benzinest pl felesleges pörgetni, mert az meg kis fordulaton egyből elgyengül, vissza kell váltani, ergo sosem lesz csapágyas.
Pláne ha valami régi, 15/40 olajas okosság.
Nejem az a tipikus villámkezű, aki indulás után nyolc másodperccel már ötödikben van, de még az ötvenet nem érte el.
Havonta el szoktam vinni a kis szarját egy körre és megkergetem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!