Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szívó benzinesek, ki hogyan vált?

Szívó benzinesek, ki hogyan vált?

Figyelt kérdés
Tehát sík úton, egyedül vezetve általában milyen fordulaton kapcsoltok el? Valahogy ezt a dolgot még mindig nem tudom hová tenni, hogy sokan már 2500nál váltanak meg 45-nél már ötödikbe van(bár én ezt nem teszem szóvá nekik). Elvileg a folyamatos alacsony fordulaton való tartás is hasonlóan káros mint az esztelen pörgetés?

2023. jan. 26. 08:44
1 2 3 4 5
 11/43 anonim ***** válasza:
100%

#6 hidd el az alacsony fordulaton való terhelés rohadtul nem tesz jót az autónak.


"fordulatszám sem káros, csak indokolatlanul pazarlod a benzint."

Már miért lenne indokolatlan? A szívóbenzinek ponthogy magasabb fordulaton adják le a teljesítményük maximumát, lehet hogy többet fogyaszt, de cserébe legalább gyorsul, ami előzésnél rengeteget számít. Nem véletlenül van az autómatáknál sem, hogy ha konstans sebességnél lepadlózod, mert előzni akarsz, akkor visszavált 1-2 fokozatot.

2023. jan. 26. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/43 anonim ***** válasza:
92%

#7 Na de itt már teljesen másról beszélünk. Én csak annyit mondtam, hogy az alacsony fordulatszám nem káros. Úgy értettem, hogy ha csak úgy csörgök a városban 45-50-nel, akkor teszek egy ötödiket és igen, alacsony a fordulatszám, de ez nem káros. Ha utána gyorsítani akarok, akkor nyilván visszaváltok.


#11 Oké, neked is éppúgy igazad van, mint #7-nek, de éppúgy más a téma. A kérdésben 45km/h és egyenletes tempóról van szó. Szóval nincs gyorsítás, nem kell nyomaték.

2023. jan. 26. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/43 anonim ***** válasza:
100%
Attól függ, ha sietek, akkor 6500-7000 körül váltok el. :)
2023. jan. 26. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/43 anonim ***** válasza:
58%
Nem az számít, hogy milyen fordulatnál váltasz fel, hanem az, hogy váltás után a felső fokozatban mekkora lesz a fordulatszám. Egy versenyen nem szabad, hogy lemenjen 4000 alá a fordulat váltás után, egy normál utcai gyorsításnál, ahol váltás után már egyáltalán nem fogsz gyorsulni, mert elérted az utazósebességet, ott az is elég lehet, ha 1200-as fordulatra érkezel.
2023. jan. 26. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/43 anonim ***** válasza:
90%
#12 azt már nem mondtad. Annyit írtál hogy az alacsony fordulaton közlekedés semmiképpen nem káros, ami így ebben a formában nem igaz, és nagyon félrevezető.
2023. jan. 26. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/43 anonim ***** válasza:
100%

Ismerni kell a motort, pl vannak direkt alácsapágyazott dízelek, amikhez 5/30 olaj a gyári előírás, van rajta egy böhöm turbó, és még 5-ben is viszi alapjáraton a kasznit.

És persze, hogy bírja 800-as fordulaton is a meredek emelkedőt, mivel turbódízel, csak épp a csapágyazás új méretet gyárt magának a főtengellyel együtt.


Egy gyenge benzinest pl felesleges pörgetni, mert az meg kis fordulaton egyből elgyengül, vissza kell váltani, ergo sosem lesz csapágyas.

Pláne ha valami régi, 15/40 olajas okosság.

2023. jan. 26. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/43 anonim ***** válasza:
100%
Csak ülj ki egy fekvőrendőr mellé, és hallgasd milyeneket csörömpöl egyik másik autó motorja ahol a sofőr átteszi az autót lassan, de elfelejt visszaváltani..
2023. jan. 26. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/43 anonim ***** válasza:
87%
Annyira kell figyelni hogy ne dadogjon, emelkedőn azért ne 1400as fordulaton akarj felmenni, azt még a tdi se szereti nemhogy a szívóbenzin. És ha rendszeresen alacsony fordulaton tartod, akkor azért néha napján rángasd meg a lelkét hogy ne duguljanak el a szelepek. A 3-4000 szerintem erős túlzás, azt inkább autópályán.
2023. jan. 26. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/43 anonim ***** válasza:
90%

Nejem az a tipikus villámkezű, aki indulás után nyolc másodperccel már ötödikben van, de még az ötvenet nem érte el.

Havonta el szoktam vinni a kis szarját egy körre és megkergetem.

2023. jan. 26. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/43 A kérdező kommentje:
19es! Egy kicsit nincs ellustulva az az autó?
2023. jan. 26. 13:36
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!