Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes még foglalkozni vele,...

Érdemes még foglalkozni vele, vagy inkább hagyjam az egészet?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

2022 Október környékén vásároltam egy opel g astrát (2004, 1.6 benzin) egy autókereskedésből. Azóta kb. 1100-1200 kilómétert tettem meg vele és ez idő alatt kétszer is megzabálta a benne lévő olajat (Maxon volt az olajszint amikor megvettem és maxig töltöttem, amikor észre vettem először, hogy hiányzik). A kereskedésben nekem erről egy szót sem szóltak, de még azt sem említették, hogy csipegetné az olajat. Lényegében úgy adták el, hogy az autónak semmi problémája nincsen és normál állapotú (ezt szóban mondták is). Mielőtt megvettem utána olvastam persze, hogy az Ecotech motorok ebből a szempontból problémásak lehetnek és lehet egy kicsit nagyobb olajfogyasztása, de szerintem amit leírtam az már bőven nem normális mennyiség, pláne hogy ezt meg sem említették.


A kérdésem az lenne, hogy szerintetek érdemes lenne 4 hónap és több mint 1000km után felhívni az autókereskedést, hogy ők erről nem szóltak és valami megoldást találni rá? Vagy már késő és inkább hagyjam az egészet és használjam így? Az autónak más baja nincsen, jól használható, csak ez eléggé zavaró és nem tudom, hogy lehet e ennek a magas olajfogyasztásnak valami rosszabb következménye, ha nem foglalkozok vele a közeljövőben.

Köszönöm előre is a válaszokat!



2023. jan. 25. 12:35
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
Ez az előnye a kereskedésből vásárlásnak, hogy ha bepereled egy ilyen rejtett hiba miatt, akkor neki kell bizonyítani, hogy nem állt fent ez a hiba a vásárláskor, ha magánszemélytől vásároltad volna, akkor neked kellett volna bizonyítani, hogy fent áll a hiba a vételkor. Még időben vagy. Hívd fel a kereskedést, beszélj velük, ha pedig nem engedelmeskednek, akkor mehet a per. Hisz ez gazdasági totálkár. Fél millió ft egy motorfelújítás, és ekörüli az értéke az autónak is.
2023. jan. 28. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
2004-es kocsi, gyakorlatilag egy roncs, ezt akkor is tudhattad amikor megvetted. Gondolom fillérekért. Hagyd a francba használd így, vagy javíttasd meg. És örülj hogy egyáltalán megy.
2023. márc. 12. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
Én is egyszer vettem autót kereskedéstől.Jól átbasztak,már bocsánat a kifejezésért.Orrán-száján olajfolyás az is biztos hogy nem tömítés haaználodott el.Légtömegmérő,egr szelep hibával.Motortér patyolatra mosva.Nagynyomású szivattyú záródugó is pasztával volt taknyolva,szimering megsérülve szelepfedél tömítés elszakítva,arra is taknyolva volt paszta.Most jön a lényeg:Jobb első ablakemelőre azt mondták azért nem működik, mert befagyott!Be volt fűtve az utastér.3 hét után porlasztó tönkrement,felhívtuk,felelősséget nem vállalja,lett volna rejtett hiba kivizsgálás,de állítolag 1 évig is tarthatott volna de a kocsi addig is nem lett volna nálam.De biztos megnyerték volna mert befolyásolták volna a kivizsgálást.Az autó kellett nekem,így inkább megcsináltuk otthon.Alany 2.2 dci Renault Laguna volt.Szerintem beperelheted,de lehet rosszabul jársz.Nagyon mocskok.Az egy dolog hogy autónak vanak komolyabb típushibái,de nem feltétlen jöhet elő.
2023. máj. 18. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
#13 Így jár aki nem vizsgáltatja át alaposan az autót.
2023. máj. 18. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!