Ezzel az autóval be mernétek vállalni egy közel 800 km-es utat oda majd vissza?
11 éves autó, de tavaly teljes nagyszervizen esett át egy márkaspecialistánál:
-teljes vezérlés cserélve lett
-csapágyazva lett
-a motor teljesen szétszerelve és minden egyes alkatrésze eltakarítva, megvizsgálva került vissza
-minden tömítés a motorban új
-új vízpumpa
-új termosztát
-injektorok beméretve
-váltó (automata) szétszedve, fizikálisan megvizsgálva, új olajjal adaptálva
-új fékek
-futómű teljes ellenőrzése megtörtént
-új akksi
Ennek fényében útnak mernél vele indulni a helyemben? Volt aki azt mondta hogy "ne, mert már öreg".
Nem teljesen értem a kérdést... egy 11 éves autó már olyan öreg matuzsálem lenne, ami semmire nem jó?! Sokan ennél jóval öregebb autókkal járnak minden gond nélkül. Az egész csak karbantartottság kérdése. Ha egy autó jó állapotban van, semmi nem volt tőle elspórolva, akkor semmivel nem rosszabb, mint egy fiatalabb lerúgott autó.
Az én autóm most tavasszal lesz 18 éves. Rendszeresen járok vele napi 600 km-t, de volt, hogy 1000 is megvolt. Mennem kell nyáron kánikulában klímázva, télen hóviharban, ónos esőben is. Évente 25-30e km beleszalad. Soha meg se fordult a fejemben, hogy ne mernék vele elindulni.
Pedig amiket felsorolsz:
- vezérlés évekkel ezelőtt volt cserélve, még benne vagyok a 100.000 km/10 évben
-csapágyazva nem lett
-a motor 17 évesen 358.000 km-rel bontatlan, turbó, injektorok, EGR, stb teljesen gyári beszerelésű, de minek piszkáljam, ha nincs vele gond?!
-azok a tömítések, amikkel gond volt, vagy vízcsövek, amik viseltes állapotúnak tűntek, cserélve lettek gyárira
-vízpumpa gyári, soha nem volt vele gond, nem folyik, nem a vezérlés hajtja.
-termosztát jó 6-8 éve cserélve lett, mert egyből engedte ki a melegvizet a hűtőre
-manuális váltó, 250.000 km környékén, mikor kapott új kuplungot + új lendkereket, kapott friss olajat is
-fékek két évesek. Kompletten cseréltem a garnitúrát 140.000 km után.
-futómű teljes ellenőrzése megtörtént. Ez alap, hogy fél évente a kerékátszerelések alkalmával szemrevételezem. Két évente a fékeket, gátlókat a műszakin műszeresen is bemérik. Ha kicsit is gyengébb valami, evidens hogy cserélem, nem csak legyintek, hogy két évre még jó lesz...
-akksit két éve cseréltem, az előző 9 évig húzta.
#26 Miért, amúgy melyik a jobb szaki? Aki átvizsgálja A-tól Z-ig hogy egy szem hiba se legyen, vagy aki legyint egyet hogy ó annak semmi baja, az olajcserét meg el sem végzi csak kiszámlázza aztán majd az út közepén döglik be. Mert a magyarok többsége rohan a második fajtához a sufniműhelybe.
Amúgy meg ha elolvastad volna, írta hogy a váltónak semmi baja nem volt csak biztonság kedvéért nézték át, hogy ha például egy lamella kopott még most cserélik mielőtt csúnya dolgokat művelne.
Én a 20 éves 1.9 TDI Octaviammal bármikor bárhova el merek indulni.
Ha becsületesen meg lett csinálva és nincs semmi hibája (és itt nem a rozsdapöttyös csomagtérajtóra gondolok) akkor gyakorlatilag bármivel el lehet menni hosszú útra. Te ismered az autód, mi nem. Szervizben dolgozok, van aki 10 éves autóval jön havonta mert egy vödör csavar az egész és van olyan is akinek 25 éves autója van és csak olajcserére jön. Láttam már nagyon szép állapotban autót amivel próbakörön lerohadtam mert más is megadta magát mint amivel hozták, és mentem sok bontószökevénnyel ami soha nem fog letérdelni út közben pedig orrán száján önlik az olaj.
Tehát ha jól meg van csinálva, nem jönnek elö hibák havonta, nem csinál furcsaságokat, könnyen indul minden körülmény között, nem szivárog semmi, futómü rendben van akkor szerintem nincs mitöl tartani. Út elött vidd el, emeljék fel nézzék át, ha találnak valamit, pl kezdödö gömbfej hiba, repedezett szilent ami bár még jó, már nem az igazi, akkor legyen rendbe rakva, olaj, víz legyen felöntve, aztán irány ki a világból vele.
Tavaly lenyomtam Albániát egy 2005-ös Citroen C2 hdi-vel.
Ráadásul kisteher.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!