Sokan miért a hidrogénes autóban látják a jövőt s nem az elektromosban?
A hidrogén előállításához ugye elektromosság kell. Tehát áramot használunk fel a hidrogén előállításához amit az autókba töltünk, hogy aztán az autó a hidrogénből ismét áramot állítson elő a meghajtáshoz.
Nem egyszerűbb az elektromos áramot közvetlen az autó töltésére felhasználni? Ha már ugyanannyi elektromos áram szükséges hozzájuk legalább legyen egyszerűbb nem?
#10 A szintetikus üzemanyag már igazából létezik. Nincs készen, de létezik. Egyelőre csak pletyka, de állítólag 2026-tól az F1-ben is azt fognak használni és ha ez így lesz, az az elektromos elképzelést azonnal meg is öli.
Az elektromos autók elterjedésétől nem kell tartanod. Csak ismételni tudom magam: még fosszilis forrásból sem tudnánk kellő mennyiségű elektromos áramot termelni. Jelenleg 4-5% körül van az elektromos autók aránya, ilyen pici jelenléttel könnyű jónak beállítani, de nagyon jól tudják a gyártók, hogy nem életképes technológia nagyobb mennyiségben.
Amúgy én az elektromost mindig a plazma TV-hez hasonlítottam. Az 1900-as évek végére a CRT már nagyon régi volt, kiforrott technológia, nem volt hová fejleszteni, ráadásul olcsón előállítható volt és megbízható, mindezek miatt megállt a piac. Megoldás: plazma TV. K*rva drága, de cserébe legalább még szar is. Nem számít, hogy szar, mert csak az számít, hogy új, ezért a tehetős paraszt megveszi és életre kel a piac. Persze alig pár évvel később jött a CRT igazi utóda, a LED, a plazmát pedig mindenki el is felejtette.
Az autóipar ugyanitt tart. A benzinmotor már régi, kiforrott, kell az újítás és jelenleg jobb híján csak az elektromos van. K*rva drága, de legalább szar is. Ismerős? :) Nyomják őket amíg nincs jobb opció, de mind tudják, hogy nem ez a jövő és nem fog elterjedni, pont, mint a plazma TV.
Az akkumulátoros autók töltése sem 100%-os hatásfokú. Függ a töltési módtól, de 10-20% is lehet, főleg ha otthon kis teljesítménnyel töltik.
A hirdogén autók építése még nem elég kiforrott, de maga a hirdogén üzemanyag cella és a hidrogéntartály feltöltve sokkal kisebb súlyú, mint egy akkumulátoros autó aksijának súlya ugyanolyan hatótáv mellett. Ennek a fuvarozásban és a hosszútávú közlekedésben lehet igazán előnye.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!