Sokan miért a hidrogénes autóban látják a jövőt s nem az elektromosban?
A hidrogén előállításához ugye elektromosság kell. Tehát áramot használunk fel a hidrogén előállításához amit az autókba töltünk, hogy aztán az autó a hidrogénből ismét áramot állítson elő a meghajtáshoz.
Nem egyszerűbb az elektromos áramot közvetlen az autó töltésére felhasználni? Ha már ugyanannyi elektromos áram szükséges hozzájuk legalább legyen egyszerűbb nem?
A hidrogénes is elektromos.
Üzemanyagcellával állítja elő a villamosenergiát.
Valószínűleg azért gondolják ezt, mert ezzel lerövidíthető az akkus autóknál megszokott hosszú töltési idő.
@3-4-6: Te sem gondolod komolyan hogy elérte a csúcsát, ugye? 15 éve gyártjuk őket sorozatban nagyjából, de inkább olyan 6-7 éve lett tömegesen gyártva több, és nem miniautó méretű típus is.
A belső égésű motort autókba már az előző század elején pakolták bele, de még 1990 óta is hatalmas változáson ment keresztül a technológia (direkt nem fejlődést írok, mert az relatív). Az elektromos autó bár messze nem új technológia, már régen kísérleteztek vele, de csak most jutottunk el oda hogy hatalmas tőkével rendelkező autógyártók állnak át rá, belefektetve csillió pénzeket a fejlesztésekbe. Szerinted nem fejlődik? Amikor a belső égésű motoros autó még lassabb és problémásabb volt mint egy valamire való ló, akkor is biztos volt aki szerint nem érdemes leváltani rá a szekeret.
Az elektromos nem egyenlő a lítium-ionos akkumulátorral, kezdjük itt. Az elektromos autók - szerintem - jelenleg legnagyobb rákfenéje a lítium-ion akkumulátor, aminek az előállítása is költséges + környezetszennyező, az elhasznált akkumulátorok tárolása és újrahasznosítása pedig szintén nem megoldott dolog, és hiába mondják a zöldek hogy "há' ammég ráér úgyis", nem ér rá. Már most nagyon sok van belőle, és már most 12-13 évesek az első Nissan Leafek például. De azt sem mondta senki, hogy a lítium-ion akkutechnológia az elektromos autó jövője, nem olyan rég még ólomsavassal gyártottak kis darabszámban.
Alapvetően az elektromos hajtáslánc egy nagyon hatékony dolog, össze sem vethető a belső égésűvel, és a hidrogén sincs ezen a szinten, illetve a hidrogénnél maga a hidrogén eltárolása egy kacifántos dolog, valamint a töltőhálózat kiépítése (tekintve hogy kva drága). Ha az akkutechnológián tudunk fejleszteni (márpedig tudunk), akkor fog elérni egy olyan szintre ahol már kompromisszummentesen használható.
Szerintem nincs olyan ember, aki a hidrogénesben látja a jövőt, úgy, hogy ismeri is a technológiát, illetve képben van az előnyökkel és hátrányokkal. Mert az igazság az, hogy aki ilyen, az pontosan tudja, hogy egyik sem a jövő.
Amúgy a kérdéshez kapcsolódóan, nem, nem egyszerűbb. Vagyis hogy egyszerűbb-e, az egy másik kérdés, de nem jobb. Ugye az alternatív energiaforrás a környezettudatosságról szól, ez a fő mérce, ez a fő szempont. Az egyes töltőállomások mindig az adott hely "adottságainak" vannak kitéve. Elektromos autók esetében a töltőállomások a helyi hálózatra vannak utalva, azaz ha pl. egy országban az elektromos energiaellátás java részéért szén, vagy olaj felelős, akkor igazából a szarnak adtunk egy pofont, semmivel nem vagyunk előrébb, hiszen te lehet, hogy áramot pumpálsz az autóba, de az az áram nemmegújuló energiaforrásból származik, amilyen a benzin is. Sőt, még rosszabb, mert az üzemanyagok (főleg a benzin, de még a gázolaj is) sokkal tisztább, mint a nyersolaj, vagy a szén, amivel az erőművek dolgoznak. Szóval ha egy országban ez a helyzet, akkor az elektromos autó valójában szennyezőbb, mint a belsőégésű motoros. És akkor az akkumulátorok extrém negatív tényezőiről még nem is beszéltünk, de az megint egy másik téma, nem ide való.
Ellenben a hidrogén meghajtású autókhoz a hidrogén előállításáért felelős gyárakat ez sokkal kevésbé érinti. Persze kétségtelen, egy ilyen gyár is költözhet ilyen helyre és használhatja a szénből/olajból nyert elektromos áramot a hidrogén előállítására, viszont itt legalább van lehetőség eltérni ettől, hiszen a gyár elhelyezését intézhetik direkt olyan helyre, ahol tisztább forrásból nyerik az energiát (nukleáris és megújuló), illetve a gyár megépítésekor már eleve kialakíthatják úgy, hogy teleépítik pl. napelemmel, hogy maguknak is termeljenek egy adag tiszta áramot.
Röviden: az elektromos autók töltése az adott ország áramellátására van utalva, ha az országban "mocskos" az áram, akkor azzal nem lehet tenni. Hidrogén autók esetében a hidrogén előállítására megvan a lehetőség, hogy tisztábban csinálják. Nem garantált, de legalább a lehetőség meg van rá. Emiatt a hidrogén autó sokkal tisztább lehet (és akkukról sem kell beszélni, ami szintén hatalmas előny, de ebbe a témába én továbbra sem mélyedek bele most itt).
A hidrogénnel amúgy a probléma a nagyon macerás és veszélyes tárolása, emiatt nem fog elterjedni. Hiába sokkal tisztább, túl veszélyes. Az elektromos pedig azért nem fog elterjedni, mert még fosszilis forrásokkal is lehetetlen annyi elektromos energiát előállítani, hogy az egész világ autózási igényeit kiszolgálja, tiszta árammal meg főleg, ettől fényévekre vagyunk.
A jövő a szintetikus üzemanyagokban rejlik. A belsőégésű motor maradni fog velünk/ismét teret és létjogosultságot nyer majd, csak nem fosszilis üzemanyagot, hanem tisztább mesterségeset égetünk majd. Jelenleg ez sincsen világot kiszolgáló stádiumban, de sokkal közelebb vagyunk hozzá, mint a tiszta áramhoz. 10-15 év maximum.
Az elektromos már most olyan drága, sőt drágább üzemeltetni mint a benzines autót.
De még biztos emelni fogják a villany árát és akkor végképp nem éri meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!