Aki automatát vezet, hiányzik a kézi váltás, vagy az ember megszokja a kényelmet, és ha választani lehet, legközelebb is maradnál inkább az automata kocsinál?
Nem hiányzik a kézi váltás.
Ami kicsit hiányzik az az extra kontroll előzéseknél.
A következő autóm teljesen elektromos lesz (a mostani PHEV), úgyhogy nem nagyon lehet váltóról beszélni.
Én nem tudom miért, de szeretek váltani és nem tudom megszokni az automatát.
A férjem az első automata autója után már kétszer cserélt autót, mindkét esetben szempont volt, hogy csakis automata lehet. Ő neki sokkal kényelmesebb és nem is akar már mást vezetni.
Nekem hiányzik, ahányszor Mol Limót bérlek. Néha kifogok olyat, amit szekvenciálisan lehet fel-le tologatni, azt mindig úgy használom, de alapból idegesít, hogy a visszagurulásgátló miatt 3mp-ig padlógázt kell nyomni, mire egyáltalán megmozdul a gép a zöld lámpánál.
A büdös életbe nem vennék magamnak automatát (az elektromos más tészta). Persze megértem, aki a belvárosi dugók miatt kényelmesebbnek találja, viszont nem tudom hova tenni azt a rokont, aki megmondta a forgalmi vizsgája után, hogy neki ennyi elég volt a váltásból, ő csak automatát hajlandó vezetni, ugyanis szerintem egy dolog, hogy az automata kényelmesebb, de akinek nehézség a váltás, annak elég nagy bajok vannak a vezetéshez szükséges készségeivel.
Van amelyik autóba a kézi váltó illik, van amelyikbe meg az automata.
Plusz ott az az igazság is, hogy régi automata váltóknak tényleg csak a kényelem volt az előnye, amúgy lassúak voltak és a fogyasztást is érezhetően növelték kézi váltóhoz képest. Ennek ellenére mondjuk egy 90-es vagy korai 2000-es években gyártott Jaguarhoz, magasabb kategóriájú bármilyen prémiumautóhoz nyilván az automata passzolt már akkor is.
Ma viszont a modern automaták többsége gyors, hatékony, és a modern autók többsége már elsősorban automatához van tervezve, vagy nincs is manuális opció, vagy ha van akkor kevésbé hatékony vele a hajtáslánc.
Nekem személy szerint egy átlagos régebbi autóban a manuális a választásom, mert ott még az egész autónak van egy "gép" érzete, ad visszajelzéseket, te kezeled, illik hozzá hogy akkor már te is váltasz és nyomogatod a kuplungot. Új autókban viszont már inkább egy kapszulában ülsz aminek irányokat adsz, de minden mást megold helyetted, ehhez pedig már nem is illik az hogy te váltogass - nyilván itt nem a Mazda MX-5-ről, Nissan Z-ről és egyéb kifejezetten oldschool sportautós élményre hangolt kocsikról beszélek, hanem mondjuk egy 1990-es évekbeli 3-as BMW-t összevetve egy új 3-as BMW-vel.
De hogy a konkrét kérdésedre is válaszoljak, nekem volt már automata váltós autóm, most manuális van, nem hiányzik a kényelem, nem rohad le a lábam ha kicsit kuplungozni kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!