Mégis mi baja az akkumulátornak?
Van egy 600-as motorom, amiben van egy 12V-os 6aH-s akkumulátor. Egy 5 fokos garázsban van a moci.
Az akkumulátort nem szedtem ki belőle, ott van benne. Tavaly vásároltam a motort, az akkori tulaj azt mondta, hogy 1.5-2 éves az akkumulátor.
De mostanában mindig töltenem kell, hogy beinduljon. 2-3 hetenete beindítom pár percre, de akkor forgatja az önindítót egy pár mp-ig, aztán csak zúg. Csutkára lemerül. Aztán töltöm pár órát, hogy beinduljon.
A motorba egyébként gyárilag 8aH-s akksi kell.
Ma elvittem egy akkumulátor boltba, ahol kimérték és szerintük nincs nagy baja az aksinak, csak tölteni kellene 24 órán keresztül.
Az érdekes az az, hogy nyáron is állt egy hónapot a motor, mikor nem tudtam használni, akkor is lemerült, pesig akkor még csak hideg sem volt.
Viszont ha hetenete megyek vele, akkor kutya baja.
Mi lehet a gond?
Minek indítgatod a morort télen? Csak kárt okozol vele.
Az akksit meg tél elején feldugod csepptöltőre, tavasszal meg leveszed.
Havonta egyszer illik beindítani, hogy járjon a motor.
Nincs csepptöltőm. Egy egyszerű, primitív, régi töltőm van. Most nem tudom pontosan, hogy milyen fajta. A motoron van egy dugalj, oda kell bedugni és azon keresztül tölti az akksit.
Lapozgatom az illemtankönyvet, de nem találok benne ilyet.
Azt viszont még a nagyapámtól tanultam, hogy ha van egy olcsó de modern megoldás egy problémára akkor nem csipogni kell, hogy jaj hát nincs, hanem vásárolni, egyszeri kiadás, és probléma megoldva.
Amúgy meg nem tökmindegy mi a baja az akkunak?
Baja van, nem tudod megjavítani.
Én is mindig azt szoktam mondaniu, hogy szinte új az akku eladáskor.
"Havonta egyszer illik beindítani, hogy járjon a motor."
Csak kárt okozol vele. Ne csináld.
1) Mert azt gondolja, ezt még nem próbáltad, lehet, hogy megoldja a gondodat.
2) Mert oda se figyelt hogy mit mondasz, épp azon tűnődött, aznap este is fájni fog-e az asszony feje.
3) Csak.
" Havonta egyszer illik beindítani, hogy járjon a motor."
Ezt a baromságot honnan veszed?
Persze hogy lemerül ha nem töltöd utána, mert pár perc járatás az semmi .
1, Valami meríti az akksit állás közben
2, ha csak beíndítod és nem mész vele akkor a generátor nem fogja tölteni és lemerül
3, kisebb kapacitású akksit nem teszümk bele mint amit a gyártó ír.
Vegyük csak szépen sorba!
Bár az "illemtankönyvben" nincsen benne, de bizony hasznos dolog havonta beindítani a motort (nem sorolom miért,aki nem ért vele egyet az úgysem indítja az övét). Ha mész vele egy kört akkor is beindítod. Ha áll, akkor a motort járatod kicsit, ha mész akkor az egész hajtásláncot mozgatod meg. Tölteni nem sokat fog egy rövid körön sem.
Hogy mit mondott az eladó, az indiferens. Fiatal akku is tönkremehet. Ezer oka lehet, erre itt nincs elég hely. Ha csatlakozó van a motoron az jelzi, hogy már jelentkezett ez a probléma, sokat kellet tölteni valószínűleg. Ha nem megyünk rendszeresen (főleg hidegben), akkor tanácsos az akku rendszeres (havi) karbantartó töltése. Ezt az újabb "okos" töltők valóban tudják, ezért rajta lehet hagyni őket az akkun. Hogy valami meríti-e az akkut, azt egy árammérővel ellenőrizheted, a töltésedet pedig egy feszmérővel.Végül pedig: valóban nem illik az előírtnál kisebb akkut használni. A terheléstől hamarabb fog tönkremenni. Évtizedek óta szerelek motorokat. Hidd el akkor ártassz a legtöbbet, ha ősszel lerakod és hagyod tavaszig. Ez biztos...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!