Milyen lehet Ladával a 140-es maximális sebesség?
Gondolok itt arra, hogy felmész az autópályára, és ott megnyomod neki. Elméletben 148km/h-t tudott maximum egy Lada 2105-ös, de gondolom mostanra már nem nagyon tudják ezt a sebességet, csak régi a motor benne.
De mégis, milyen érzés lehet? Én pl egy Daewoo Matiz-ban ültem, 100 feletti tempó egyenes veszélyesnek tünt, ràzkódott, a szél is süvített, a melletted elhaladó autó miatt berázkódott pedig elméletben a 150-et bírja a 0.8-as motor.
44 éves, de jó állapotú 2101-essel tapasztaltam, 100-110-et nem nagy kaland tartani, hiába régi. Nagyjából ez az ami úgy ahogy komfortos. A gyári végsebessége ennek ha jól rémlik valami 138 km/h.
De már ilyen tempónál is ordít a motor, zajszigetelés nincs. A futómű billeg, össze-vissza, a kormánnyal meg folyamatosan korrigálni kell, mert egyenesfutás az nincs. Fárasztóbb így hajtani mint egy mai autót. 130-140-nél gondolom még rosszabb.
Olyan hangja van a motornak, amit mai autókban felnőtt fiatalok el se tudnak képzelni!
(És akkor még nem beszéltünk arról, hogy mit hallanál, ha kétütemű Wartburggal mennél 130-cal. Az már kb. halláskárosító kategória.)
Kb 2000-ben cseréltünk ismerős 2105-ösén kardántengelyt kompletten vadi újra, utána kimentünk az országútra, 110-120-nál már azt hittem, szétrázza az agyam az egész.
Haver mondta erre, na, jó lett, mint újkorában.
Faternak akkor egy 1.6 tdízel audi 80-a volt, hát kicsit más volt. 170-et úgy ment, hogy alig lehetett hallani a motort. Akkor 10 éves volt, nem volt sok km benne.
"kardántengelyt kompletten vadi újra, utána kimentünk az országútra, 110-120-nál már azt hittem, szétrázza az agyam az egész."
Persze, hogy ráz, ha a sufniban nem centríroztátok ki. Ez nem márkafüggő!
2107-tel mentem óra szerint 120-at pár kilométerig pályán, nem az én autóm volt hanem nagyapámé, egyetlen egyszer mentem vele így pályán. Jól tartotta az öreg, nem hiszem hogy állapota miatt lett volna rossz, de egyenesfutás alig-alig, futómű érezhetően zavarban volt ha úthibát találtunk ami ugye nálunk autópályán is simán benne van a pakliban, szélzaj hatalmas, és éreztem a karomon a hideg szelet a korrekt szigetelés hiánya miatt.
Nem erre valóak voltak ezek, de persze egy Skoda 120-nál, Trabinál sokkal inkább egy Lada (azokhoz több szerencsétlenségem is volt).
Ó, pedig nekünk a Trabantból átülni a Skodába is hatalmas előrelépés volt! :-)
Tegnap este meg kisfiammal beszélgettem, és meg volt döbbenve, hogy a régi autókban nem volt légkondicionáló. Meg régen a vonatokon, távolsági buszokon sem volt.
Ennyire viszonylagos, mi a jó, mi a rossz.
"Meg régen a vonatokon..."
Vonatokon ma sincs mindegyiken. IC-n elméletileg van, de legtöbbször nem működik. Legalábbis azon, ami felénk jár. Az ablakok meg nyithatatlanok. Nyári kánikulában nem egyszer ültem 3 órát, a nem túlzok, 60 fokos vonatkocsiban drága IC pótjegyért!
Az 1200-es (2101) Ladával is mentem 140-et, a 2105 (kocka ezerötötös)-el is mentem annyit - egy plusz sebességgel a váltóban lehetett vele autópályán is vízforralás nélkül 140-et menni, de egy kisebb emelkedőn már vissza 4 :)
20 éve "gyerekként" nem volt pénzem másra, csak a már akkor is elavultnak számító ezerkettesre.. Örültem Neki, mert saját pénzből saját verda, friss jogsi... A 2105-re cseréltem le, az is jó volt akkor... A lényeg: 15 éve nem ültem Ladában. Egy ismerősöm megkért január elején, hogy a szerelőtől segítsek elhozni az autóját. Nagyon nosztalgiázhatnékom volt és megkértem, hogy hazafelé cseréljünk. Én jöttem az ő 2105-ös Ladájával, ami egyébként egy teljes felújításon esett át. Sokkal jobb állapotban van, mint újkorukban voltak.... HALÁLFÉLELMEM VOLT 100-nál. Nem bírtam felfogni én 18 éves "gyerekként", hogyan mertem ezekkel a lélekvesztőkkel bejárni a Dunántúlt... a kasztni billeg, a fék gyenge, a kormány holtjátéka ijesztő, az úttartás hm.. érdekes, a zaj nagy. Összegezve: Régen jó volt, nem volt más. Aki ezekhez szokott, bárhova elment és mert vele akár gyorsan is menni.. de egy mai modern autóból visszaülve, borzalmas élmény volt :) Maradok a szép emlékeknél. Ezeket az autókat arra találták ki, hogy vegyes használatban rossz, murvás, földes utakon is elmenjen amellett az aszfalton is elcipelje a családot, de nem F1-es autók.. Ritka amelyik annyit elment motorfelújítás nélkül a teljes élete alatt, mint a mostani céges (Nem írok márkát) 1.6 dízel autóm az első 2 éve alatt megtett... Ha gyilkolták, akkor hamarabb döglöttek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!