A ZF és a Mercedes között ez valami versengés volt?
A 90-es években mindegyik gyártó 5 fokozatú automata váltót gyártott, aztán 2001-ben a 7-es BMW-ben mutatták be a ZF új 6 fokozatú váltóját. Rá pár évvel a Mercedes bemutatta a saját 7 fokozatúját. 2010-re a ZF-nek lett 8 fokozatú váltója is, 2013-ban a Mercedes felülmúlta a 9 fokozatú váltóval.
Ez valami versengés volt a két gyártó között? Hogy ki tud jobb, többfokozatú váltót gyártani?
Ahogy #2 írta.
A sok fokozatnak régen, mielőtt az automata váltók olyan gyorsak és okosak lettek volna mint ma, nem lett volna sok értelme, hiszen egy darab váltás is meglehetősen hosszú volt, és az 5 fokozat közül is jellemzően nehezen választották ki a megfelelőt, értem ezt a 90-es évekre, 2000-es évek elejére.
Aztán ahogy bejöttek a gyorsabb automaták és a már alacsonyan nagy teljesítményt/nyomatékot leadó turbódízelek, turbós benzinesek, úgy értelemszerűen előnye van egy nagyon gyorsan kapcsoló sok fokozatú váltónak, ami folyamatosan a megfelelő tartományban tudja tartani a fordulatszámot mind teljesítmény, mind hatékonyság szempontjából. Manuálisból is van már 7 fokozatú pár modellben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!