Hogy viselkedik az autó, rosz váltás esetèn?
Csak èrdekel, ès nem nincs jogsim...
1: 0 ról indulok, 1esből 2 esbe jól váltok. Majd gyorsítok, de mèg nincs meg a mefelelő fordulatszám, mert túl alacsony, ès felválváltanèk 3 asba.
2: 3 asban van az autó, fordulatszám megvan ahhoz, hogy 4 esbe kellene tenni, de egy rosz váltás miatt 2 be teszem nem pedig 4 esbe.
Hogy viselkid/viselkedhet az autó, (abban a pillanatban, amikor az eset megtörtènik) (pl rángatás stb) vezetèsileg mennyire változik meg az autó, ha hosszútávon törtènik ez, mert nem veszem èszre (bár sztem elèg èszrevehező) milyen meghibásodás törtènhet?
1: rángatás, erőlködés
2: hirtelen motorfék, felbőgő motor.
Amíg visszaváltásnál nem lépi túl a max. fordulatszámot, addig nincs nagy baj.
01: ledadog és befejeled a kormányt
2: a motor előreszalad a kövi lámpáig
Egyik sem tragédia és azonnal észre veszed ezt garantálom.
1. Lenyomod a gázpedált és nem történik semmi, nem gyorsul az autó, mert nincs megfelelő fordulatszámon, így teljesítményen sem a motor. A füleddel is hallod, hogy valami nem stimmel, túl halkan és mélyen búg csak a motor a megszokott hangja helyett. Tehát 1-2 mp-en belül észleled, még ga nem is vagy gyakorlott, hogy valami nem oké. Kis gyakorlattal ilyenkor automatikusan kuplung be és visszaváltasz. Műszakilag nagy gond nincs. Jobban erőlködik a motor, nagyobb terhelést kapnak a csapágyak, jobban kokszosodik a motor, de azt a pár másodpercet ki kell bírnia. Tervezéskor ennyi ráhagyást bőven belekalkulálnak. Van olyan ismerősöm, aki az öreg szívó benzines autóját úgy vezeti, hogy nem engedi a fordulatszámot 1400 fölé. Meg van győződve róla, hogy ő milyen jól és takarékosan vezet. Utasként rossz hallani ahogy kínlódik szerencsétlen motor, a gyorsulás meg gyök 2.
2. Ahogy engeded fel a kuplungot, fogásponton felbőg a motor, a fordulatszám mérő is felugrik magas tartományba. Ha nem vagy elég gyakorlott és ekkor nem tűnik fel, hogy valami nem úgy sikerült, mint tervezted és felengeded teljesen a kuplungot, akkor a motorféket is érzed. Kuplung be és felváltasz. Műszakilag nagy gond nem történik, hiszen annyira nem pörög túl a motor, nincs akkora áttétel különbség 3-as és 2-es között, hogy szeleprugók törjenek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!