Példa/ellenpélda?
Mindkettőre volt példa, ráadásul ugyanazzal a márkával.
1. Jól jártam: Nem lerúgott, de használt kocsit vettem. Ez egy Opel Astra H 1.7CDTI volt, friss motorcserével. Ugyanis az előző tulaj alatt megállt az olajszivattyú. Egy nepper megvette olcsón motorhibásan, cseréltetett benne egy bontott motort és ment is egyből a piacra. Sokaknak gondolom ez riasztó volt, nem szívesen vettek volna motorcserés autót. Ezért elég nyomott áron sikerült megvenni. Természetesen előtte mindent átnézettem. Az autó esztétikailag kívül-belül makulátlan volt, rogyásig extrázva. 11 évig használtam autópályás ingázásra, soha az ég egy adta világon semmi gond nem volt vele. Tankoltam, olajcsere és mentem vele.
2. Új autóval megszívtam: A H Astrába rengeteg km ment, már öregedett is, kellett egy utód. Mivel jó tapasztalatom volt vele, maradtam ennél a márkánál. Rendeltem egy új K Astrát. Az nem igaz, hogy trélerezni kellett volna, ez sem hagyott soha az út szélén. De garanciaidőn belül rengeteg bosszantó hiba előjött. Pl fényszóróval már nem is számoltam hányszor kellett visszavinnem a kocsit: újrakalibrálás, szoftverfrissítés, vezérlő elektronika csere, végül komplett fényszóró csere. És még így se lett jó! Ugyanott tartottunk, mint az elején. Aztán a vezérlés széthullott. Kétszer! A javítás garanciából ment, nekem egy fillérembe nem került, de akkor is bosszantó volt, hogy ilyenek miatt maradtam sokszor napokra autó nélkül. A márkaszerviz trehánysága meg csak hab volt a tortán: fékfolyadék a motortérben szétlocsolva, fel már nem takarították, jól van az úgy... Motorolajjal ugyanez. Műanyag rögzítő patentok letörve, nem pótolva. Kábelek, csövet csak visszadobálva a motortérbe, rögzítés nélkül, ahogy éppen sikerül. Motortérben a fényezés fémig lekarcolva, gondolták úgy sem látszik kívülről... Lökhárító megkarcolva. Kuplung légtelenítőjén a porvédő kupak elveszett, akkor az nem is kell oda, úgy gondolták... Valami istentelenül zörgött az autóban minden kátyúnál. Alánézek: ja, a kipufogó felfogató anyái épphogy rá voltak kapatva a menetre, nem húzták vissza. A szentlélek tartotta hogy menet közben nem szakad le az egész kipufogó. Fényszóró vezérlőelektronika cseréjekor fényes nappal köztelező volt 40 km próbaútra vinni a kocsit. A csúcs: behorpadt összetört küszöbbel adták vissza a 2 éves kocsit egy olajcsere után, amiről egy rohadt szót nem szóltak volna. Aztán itthon észlelve és visszarongyolva, az asztalt verve beismerték, hogy tanulók emelték a kocsimat és rossz helyre tették a csápot az emelőn. A javítást végül megcsinálták, de innentől a saját hibámon kívül lett egy javított, lakatolt, újrafényezett autóm. Szóval ezzel a kocsival valahogy kevésbé volt szerencsém.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!