Hogyan tudok kapcsolat kötni a hűtőventillátoromra?
Na és aztán mégis mi szükséged van neked erre?
Mellesleg egy roppant egyszerű dolog ez, szóval ha meg kell kérdezni, akkor inkább ne kókányolj.
A hűtőben lévő hőkapcsoló gomba + ágát rákötöd egy kapcsolóra, a kapcsoló másik lábát meg egy - ra bárhol, ami testről jön.
Pl direkt a motorblokkra.
De meg kell nézni, van-e relé a ventilátor, és a gomba között, mert ha nincs(mint pl néhány Opelnél), akkor elég nagy amperes kapcsoló kell, ami elbírja a ventilátor A-ét.
Ha gyengébb, akkor sajna elolvad.
Értelmetlen átalakítás. A gomba akkor kapcsol, amikor kell. Ha korábban indul a ventilátor, akkor jobban lehűti a hűtőben a vizet, a visszatérő cső hidegebb lesz, tehát a termosztát kevésbé fog nyitni, hogy a motor hőmérséklete ugyanannyi maradjon.
A szoicialista autózás (h)őskorában volt csak értelme ilyen kapcsolónak. Azokon a faros Skodákon, amiknek már az orrában volt a hűtő, lassabb emelkedős szakaszok előtt időben(!) be lehetett kapcsolni az ilyen barkács-kapcsolóval a ventilátort, így hűtött annyit a hűtőben lévő vizen, hogy nem forrt fel az emelkedőn. Tipuikus példa erre a Duna-kanyar hegyes-dombos helyen lévő, csak földúton, lépésben megközelíthető hétvégi házak, púposra megpakolt autóval. Skodrin sokszor ez a kapcsoló sem segített, amikor a időben bekapcsolt ventilátor ellenére elkezdett kúszni a mutató a piros felé, akkor a tejlesen felcsavart utastérp fűtés gyors fokozatra állított szellőzőventilátorral elcserélte a motor megfőzését a gatya megrohasztására, mert kb. megfőttél odabent.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!