Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan tudok kapcsolat kötni...

Hogyan tudok kapcsolat kötni a hűtőventillátoromra?

Figyelt kérdés
Van egy Toyota Corollam,94-bol. Reles hutoventivel ellátva, viszont szeretném,ha kézzel is tudnám kapcsolni a ventilátort, melegebb, nyári napokon. Valaki tudna ebben segíteni? Mit hova kell kötnöm?
2023. jan. 1. 13:56
 1/9 anonim ***** válasza:
93%

Na és aztán mégis mi szükséged van neked erre?


Mellesleg egy roppant egyszerű dolog ez, szóval ha meg kell kérdezni, akkor inkább ne kókányolj.

2023. jan. 1. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Mi közöd van hozzá,hogy miért szeretném? Nem mellesleg leirtam.
2023. jan. 1. 14:02
 3/9 anonim ***** válasza:
91%
Nem írtál le semmit, csak hogy mikor akarod használni. De hogy mi okból és mi értelme van (szerinted), azt nem.
2023. jan. 1. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
91%
Úgy vannak ezek a rendszerek kialakítva, hogy a megfelelő hőmérséklet elérésekor magától kapcsoljon a ventilátor. Ergo fölösleges az ilyen kapcsolókkal gányolni.
2023. jan. 1. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

A hűtőben lévő hőkapcsoló gomba + ágát rákötöd egy kapcsolóra, a kapcsoló másik lábát meg egy - ra bárhol, ami testről jön.

Pl direkt a motorblokkra.

De meg kell nézni, van-e relé a ventilátor, és a gomba között, mert ha nincs(mint pl néhány Opelnél), akkor elég nagy amperes kapcsoló kell, ami elbírja a ventilátor A-ét.

Ha gyengébb, akkor sajna elolvad.

2023. jan. 1. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Van relé közte. Érzem,nagyon szépen köszönöm!
2023. jan. 1. 14:28
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Semmi értelme. A hűtőventilátor csak akkor szokott bekapcsolni, amikor túlmelegedne, ha nincs. Pl. autópályán mész sok ideig, a huzat hűti a radiátort, aztán hirtelen van egy dugó és szépen lassan kell gurulni. Nem hűt a huzat, akkor hűt a ventilátor. Ha nem működik, akkor csináltasd meg, különben max. túlhűti, ami ugyancsak nem tesz jót a motornak.
2023. jan. 1. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Tudom,nem konkrétan a kérdésre válaszolok,de szerintem lehet kapni alacsonyabb hőértékű érzékelő gombát.Én az előző kocsimban lecseréltem,és csodaszépen kapcsolt hamarabb.
2023. jan. 1. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Értelmetlen átalakítás. A gomba akkor kapcsol, amikor kell. Ha korábban indul a ventilátor, akkor jobban lehűti a hűtőben a vizet, a visszatérő cső hidegebb lesz, tehát a termosztát kevésbé fog nyitni, hogy a motor hőmérséklete ugyanannyi maradjon.


A szoicialista autózás (h)őskorában volt csak értelme ilyen kapcsolónak. Azokon a faros Skodákon, amiknek már az orrában volt a hűtő, lassabb emelkedős szakaszok előtt időben(!) be lehetett kapcsolni az ilyen barkács-kapcsolóval a ventilátort, így hűtött annyit a hűtőben lévő vizen, hogy nem forrt fel az emelkedőn. Tipuikus példa erre a Duna-kanyar hegyes-dombos helyen lévő, csak földúton, lépésben megközelíthető hétvégi házak, púposra megpakolt autóval. Skodrin sokszor ez a kapcsoló sem segített, amikor a időben bekapcsolt ventilátor ellenére elkezdett kúszni a mutató a piros felé, akkor a tejlesen felcsavart utastérp fűtés gyors fokozatra állított szellőzőventilátorral elcserélte a motor megfőzését a gatya megrohasztására, mert kb. megfőttél odabent.

2023. jan. 1. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!