Mit ajánlanátok első autónak ilyen esetben? Ezek jók?
Beszéltem egy autószerelő ismerőssel is, hogy mit ajánlana, mondott egy-kettőt ő is.
Vidéki városban használnám leginkább az autót, szóval inkább rövidebb távok, kis járkálósnak lenne használva. Legtöbb esetben nem hiszem hogy mennék 25km-eket minden beindításnál, ezért a benzineset ajánlották..
Viszont néha feljárnék vele havi pár alkalommal Pestre, az olyan 200km.
Nem szeretnék első autóra nagyon sokat költeni, mindenképp 1 millió alatt szeretnék valamit, de inkább 500-700 ezer körül.
Szeretem egyébként a nagy autókat, de ebben az árban nem hiszem hogy érdemes bármi olyanban gondolkozni.
Nyilván jó lenne az is, ha általánosságban kis étkű autó lenne, ha tönkremegy benne valami nem drága a javítás és nem is nagyon sajnálja annyira az ember első autónak.
Skoda fabia-kat nézegettem olyan 500-600 körül megy a legtöbb olyan 2005-ös évjárattal, picivel 200k alatti km-el, 1.6-os dízel, meg azt hiszem 1.4-es benzinesek amiket láttam..
Az autószerelő ismerős a ford focus-t ajánlotta még, illetve kisebb toyota-t.
Szerintetek mit lenne érdemes? Illetve mennyire érdemes elköteleződni a motor mellett? Azt mondta 1.4-es benzin helyett már inkább 1.2-eset vagy 1.6-osat ha nagyobb, dízelt meg ne nagyon ha nem megyek minden beindításnál hosszú távokat..
Mit érdemes még megfontolni? (Majd mindenképp kerítek egy szerelőt akit viszek magammal vásárláskor)
Millió alatt azért bőven van választék nem csak Suzuki. Az csak azért jó, mert keveset fogyaszt, és olcsó az alkatrész is hozzá. A fenntartása szintén, de szaladgálós autónak tökéletes. Inkább azt nézd hogy ne legyen 300 ezres a km óra állása. Az már sok, ez mellett nézz alá hogy elkerüld a 100 ezres oldalankénti küszöb javítást vagy cserét. Ennyi pénzért már friss műszakis autót is tudsz venni ami 2 év, utána dönthetsz róla.
Egy Focus-os.
Amit még nagyon fontos. A katalizátor. Azt ne felejtsd el megnézni, hogy van-e alatta. Ugyanis nem befolyásolja a működést, de kötelező. Műszakin anélkül nem megy át.
Előző voltam.
A dízelt felejtsd el, ilyen felhasználás mellett rövid idő alatt megölöd és az ilyen jellegű hibák javítása nem két fillér. (leggyakoribb a turbó és a DPF, mindkettő százezres nagyságrend).
Mindenképpen szívóbenzint nézz, azzal jársz a legjobban. Városi ingázásra egy 1.4 bőven elég, a Pesti utakhoz már egy kicsit gyenge lesz és zabálni fog, de ha ritkán jársz, akkor nem olyan gáz. 1.6-osokat lehet még nézni, városba nem feltétlenül kell akkora, de cserébe a Pesti utakon kényelmesebb lesz.
Ha típusokra keresel rá és nézed az árakat, akkor az a fontos, hogy soha ne a kezdő árakat nézd, az alja nyilván a szar kategória. Sokan futnak bele ebben a hibába, hogy meglátnak egy alapvetően drágább autót olcsón és elhiszik, hogy nekik van arra az autóra pénzük, pedig nincs. Egy SZARRA van pénz, de normális állapotúra nincs.
Konkrétan típust nem ajánlanék, szerintem nincs értelme. 20 év körüli autókról van szó, isten sem tudja megmondani az előéletét, így pedig bármelyik típus lehet jó és bármelyik típus lehet rossz. Én azt ajánlom, hogy nézelődj, keress valamit, ami tetszik és a te büdzsédből nem csak a kínálat alja jön ki. Aztán el kell menni, megnézni, szervizben át lehet vizsgáltatni, így valamelyest csökkentve a rizikót, aztán mérlegelj. Ha például full rozsda, lóg keze-lába, stb, akkor döntsd el, hogy megéri-e megvenni és még utána rákölteni annyit, hogy jó legyen. Mondjuk én rozsdásodót tuti nem vennék, mert annak horribilis a javítási összege, de mondjuk ha csak a futóművet kell rendbe rakni, vagy könnyen javítható olajfolyása van, pl. szelepfedél-tömítés, ilyesmi, akkor akár megérheti. De erről kérd ki az átvizsgáló véleményét is, hogy ő mit mond, esetleg kérj árajánlatot a javításokra. Annyi titkot megsúgok, hogy akárhol is vagy, mondd azt, hogy nem oda valósi vagy, hanem csak autót venni jöttél ide, mert akkor tudni fogják, hogy nem náluk fogsz javíttatni és így inkább fognak reális árat mondani, mert nem fognak benned potenciális ügyfelet látni.
Lehet ennyiert is kifogni hasznalható autót, de keresni kell sokáig, es megnezni-kiprobalni.
A legparább a rozsda ebben a hategóriaban szerintem, szoval a focus I tenyleg jó lehet, de szakival menj, es emeljétek is meg, nehogy beleszaladj abba, hogy ami latszik az ok, de az alja el van pusztulva pl.
Elég sok minden szóba jöhet így. Inkább benzines.
Polo, Golf, Fabia, Ibiza, Leon, Astra, Corsa, Yaris, Corolla, Jazz stb stb
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!