Autóba hátsó dobot mindenhol csak párban lehet kapni? Nekem csak egy darab kéne. Van olyan hely ahol darabra is kapni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Féket és minden tartozékát párban cserélünk akkor is ha csak az egyik hibás és a másik 100% os!!!
Ez alapszabály! Ezt nem csak autószerelőnek kell tudnia hanem minden autó tulajdonosnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Dehogy cserélünk párba.
Ami tönkre ment, eltört vagy elrepedt valami miatt akkor csak azt kell cserélni.
Persze itt a gyk.-nél mindenki a legdrágább megoldást választja, sok lúzer csak ugatja az autós szakmát !!!
Nincs ilyen előírás sehol sem, csak a fék fogjon a határ értéken belül.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#5 Aha és szerinted mi történik, amikor a két oldalon teljesen eltér a fékek hatásfoka? :)
Nyilvánvalóan életedben nem szereltél még szakszerűen autót, amibe beletartozik a fékek javítása után a próbapad is, hogy a "határérték" nem csak külön-külön a fékerőre vonatkozik, hanem az egy tengelyen lévő fékek közötti eltérésre is. Ha mindkét oldalon határértéken belül van a fékerő, azonban a két oldal közötti eltérés határérték fölött van, akkor ugyanúgy szar és műszaki vizsgán megbukik.
De azért kérlek mesélj még róla, hogy melyikünk tud többet a szakmáról... évente te hány autót készítesz fel és küldesz el (nem lefizetéses) műszaki vizsgára? Gyanús, hogy egy "picivel" kevesebbet, mint én.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Dugulj már el marhaságoddal.
Kamion cég sose cserélnek párban még műszaki vizsga előtt sem és mindíg jó volt a fékerő. De persze személyautókat is viszgáztatnak itt .
Furcsa lenne ha az egyik eltört akkor a másikat is kidobnák.
Persze itt a gyk.-nél itt mindenki a legdrágább megoldásokat csinálja.
A szutyok autóra is a legdrágább téli nyári gumit veszi, évente cseréli a fagyállót, meg a fékolajat is mert itt ez a divat.
6. Mégegyszer , fékpadon megy keresztül minden autó és jó a fékerő.!!!
Már pedig az az egy számít csak hogy milyen a fék és határon belül legyen az érték.
A fékhatást pedig nem oldalanként mérik hanem tengelyenként, ezt is hülyén tudod!!!
Az hogy egy autószerelő rábeszéli a kuncsaftot hogy párba kell cserélni mert ezért jobban levágja vele, az lehet így van , de nem ez a jó módszer.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Aha szóval az érvek, amiket mondani tudtok:
- "Mert 1980-ban..."
- Kamion
Hát ez aztán krva meggyőző, abszolút releváns a mai modern autókhoz.
DE HA NEM KELL PÁRBAN CSERÉLNI, AKKOR MIÉRT ÁRULJÁK PÁRBAN? Hajrá, várom a válaszokat! Bazmeg még ennyi fotelszakértőt...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!