Hogy kéne a testvéremnek megmagyarázni, hogy ne menjen 170-nel?
Pénteken este jött haza a kamionsofőrkènt dolgozó öcsém külföldröl. A kamiont Kecskeméten hagyta, onnan a saját autójával jött. Azt mondta, hogy a 4-es főúton, amikor már nem volt köd és egyenes volt az út volt egy olyan szakasz, hogy 170-nel jött.
Hogy lehetne neki megmagyarázni, hogy 85-nél, autópalyán 110-nél gyorsabban ne menjen?
Mert ez a sima 4-es főúton ez a 170 ez életveszélyes.
De, ha teljesen rendben van a 170 tiszta egyenes úton, akkor szóljatok, hogy tévedek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#43
"frusztrált autómániások, akik elfogadhatatlan hangnemben mindenkinek nekimennek, aki mást gondol, mint ők"
Nem ezt írtam. Hanem ezt:
"BŐVEN VANNAK frusztrált autómániások, akik elfogadhatatlan hangnemben mindenkinek nekimennek, aki mást gondol, mint ők"
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#11. "Na de azèrt hazudni nem kell"
Nem hazugsàg, nekem az a tapasztalatom, hogy amit jobban hasznàlnak az hamarabb is tönkremegy. Többször kell alkatrèszt venni hozzà, nem is beszèlve a gumikopàsról, a nagyobb üzemanyag fogyasztàsról. Persze azt nem tudni, milyen autórol van szó, mert mondjuk egy Szuzukinak sok lehet, ha mindig 170-nel hajtjàk de egy nagyobb kategoriàjú jàrgànynak nem. Mindenesetre ez csak egy vèlemèny, de semmikèppen sem hazugsàg!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Akkor én ezt most rövidre zárom, ha nincs forgalom lehet menni mint a barom, qrvára senkit nem érdekel, forgalomban veszélyes 160 felett, nem kell itt 110ezni meg 130azni, mehet a 160. Szokták mondani aki nem hiszi járjon utána, tehát aki nem hiszi üljön be egy normális autóba, és nézze meg hogy áll meg 160ról.
#42 520d-vel pályáztam 160-180, nagyritkán 200, 8.ban meg forgott annyit 200nál mint a szuzkák 110nél.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#42 Hát nem tudom hogy ilyen tapasztalatot mégis hogyan szereztél, de egyáltalán nem igaz. Semmit sem használsz "jobban" azzal, hogy gyorsabban mész, 110-nél és 180-nál hajszál pontosan ugyanaz történik, nem használódik jobban semmi. A benzinből többet eszik, igen, de ennek semmi köze nincs az alkatrészek elhasználódásához. Az egyetlen különbség, hogy magasabb sebességnél a mozgó alkatrészek gyorsabban mozognak, de amennyivel gyorsabban mozognak, annyival rövidebb ideig, tehát például ha már a gumik kopását mondtad, a gumik pontosan ugyanannyiszor fognak körbefordulni 110-nél és 180-nál is egy adott útszakaszon. Útszakasz hossza / kerékkörfogat = körbefordulás száma, ezen nem változtat a sebesség. Ha időegység alatt nézzük, akkor persze pl. 1 óra alatt többet kopnak a dolgok magasabb sebességnél, hiszen 1 óra alatt nagyobb utat tesznek meg, de kb. soha senki nem autózik úgy, hogy "most megyek és vezetek 1 órát". Van egy úticél, az úticél fix távolságra van, az alkatrészek kopása azon az úton fix, tök mindegy milyen sebességgel haladsz.
Szóval de, ez egy hazugság.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#44: Azért ezt az oldalt mérnökök es technikusok is látogatják, szerintem most mind a fejét fogja (én is) :)))
Te vagy valami műszaki antitalentum 3 diplomás bölcsész vagy, vagy csak 8 általánosod van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#44 Sajnos keserü tapasztalataim vannak. Èn is megjàrattam a jàrgànyt 160nal, ès utàna hamar leàllitottam. Az eredmèny, hengerfej tömitès csere volt. Jàratni kellett volna mèg alapjàraton, hogy kellöen visszahüljön. Ha jobban megerölteted a motort törtènhet ilyen. Normàlis hasznàlt mellett ez nem fordult volna elö. Sok kocsim volt màr ès azt tapasztaltam, hogy ha vigyàzok rà, nem hajtom, akkor tovàbb bírja. Ezèrt szàmomra ez nem hazugsàg,hanem megèlt valósàg.
Persze nem kell elfogadni a vèlemènyemet, mindenki tapasztalja meg sajàt maga.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#47 A hengerfejtömítés nem örökéletű, egyszer tönkremegy, nem számít mennyivel mész, a sebességnek semmi köze hozzá. Az persze igaz, hogy a túlzott hőterhelés megrövidíti az élettartamát (és másét is), ezzel csak az a probléma, hogy normál esetben az autót lehetetlen túlmelegíteni. Ha a hűtőkör minden eleme megfelelő állapotban van, akkor megemelt fordulatszám mellett is tartani fogja az üzemi hőmérsékletet, nem melegszik túl, így az alkatrészek élettartama sem csökken.
Szóval elhiszem, hogy neked volt ilyen tapasztalatod, de ez nem egy valós probléma, hanem az autód meglévő (csak gondolom előtte ismeretlen) hibájának a fejleménye. De most komolyan, gondolj bele, hogy mennyien mennek 160-nal, vagy annál gyorsabban. Szerinted mindenki, aki egyszer is eléri a 160-at, azok rögtön hengerfejesek lesznek utána? Aki naponta autópályázik és minden nap megy LEGALÁBB 160-nal, az naponta hengerfejezi az autót, vagy mégis hogy gondolod te ezt? Véletlenül sem jut eszedbe, hogy TALÁN a dolog nem így működik és hogy a te esetednek nem a gyorshajtáshoz volt köze?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!