Kelet-Európába valóban silányabb minőségű autók érkeznek?





Csak a nagyon drága autókat gyártják rendelésre, a kommersz gyártók azt sem tudják, hogy melyik országban fogják forgalomba helyezni az adott járművet mikor összerakják. Itt Európában sem, amit meg Ázsiában gyártanak azt pláne nem. Nyilván ha épp jobb kormányos sorozatot raknak össze az azért sejthető, de alapvetően legyártják, bekerül központi raktárba aztán onnan ahogy jönnek be a leányvállalatok rendelései küldik a világ minden szegletébe LIFO/FIFO vagy más elven, de nincs válogatás. Az is lehet, hogy kikerül egy országba, de onnan reexportálják, mert kiderül hogy nincs rá akkora kereslet vagy csak adót csal vele a forgalmazó. Magyarországon ezt gyakran csinálják, tehát mi vagyunk az első forgalomba helyezés helye, de lehet, hogy az a kocsi valójában Németországba fog innen kerülni új autónak.
A gyárban nem úgy működik a minőség ellenőrzés, hogy félre tudják tenni mondjuk azt a 20 Skodát amin csálén áll a váltószoknya a bolgár piacnak. Ez idő - az idő pedig pénz amit igyekeznek megspórolni. Ami elfogadhatatlanul hibás és tűréshatáron kívül esik az visszakerül gyári javításra, de tömegtermelésben nincs kapacitás egyenként leellenőrizni minden autó minden részletét, hogy ugyanúgy csukódik-e a csomagtartó, egyenletes-e a generátor feszültsége vagy hogy mekkora a rés az illesztéseknél.
Alapvetően a gyártó sem tudja, hogy milyen hibákkal készült el a termék (minden új autó tele van hibákkal), majd a nullszervízből kap először visszajelzést mikor az autó forgalomba helyezése és beüzemelése elindul és esetleg garancia igények jönnek vissza javításra. Azt el tudom képzelni, hogy a kelet-európai vásárló kevésbé mer reklamálni apróságok miatt, mint a nyugati vagy hogy esetleg a kelet-európai kereskedő is könnyebben dobja vissza a garanciaigényeket mondjuk egy lakkhibára vagy csikorgó váltóra, de általánosságban 0 kilométeres állapotban pont ugyanannyi hiba van a magyar raktáron levő járműveken, mint mondjuk a svájcin. Nem gyógyítja meg magát az autó mikor átgurul a határon.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!