Mindig attól félek, hogy defektet kapok útközben. Szerintetek gyakoroljak otthon? Nem tudnám szerintem kicserélni, ha baj történne. Eléggé be tudok pánikolni.
"Akkor miért húzzák túl?"
Mert a helyi munkamorál szerint dolgoznak. Vagyis az előírásoktól függetlenül mindent a legegyszerűbben és leggyorsabban, ha nem okoz azonnal látható hibát.
Gyors légpisztollyal dolgoznak, minden autóhoz ugyanolyan beállítással és inkább túlhúzzák, mint hogy leessen.
"A kresz könyvben az van, hogy elég a karerejével meghúzni."
Ez a dolgok leegyszerűsítése. Nem minden embernek egy forma a karereje. A gyárak 10Nm pontossággal adják meg a meghúzási nyomatékot. 90-100-110-120Nm a tipikus értékek.
Egy gyengébb férfi vagy nő, rövid kulccsal nem tud ilyen nyomatékkal meghúzni egy csavart.
Látom, hogy mégiscsak szakember vagy.
De azért a valóságban gondolom nincs vascső a csomagtartódban. :-)
Egyébként a legegyszerűbb megoldás, ha defektnél kirakod a háromszöget és a kezedben tartod a csavarkulcsot. Ha látják, hogy mi a baj, valaki meg fog állni.
A kerékcsavarok menetemelkedése és hossza olyan, hogy önzáróak. Nem esnek ki maguktól.
Ráadásul van belőlük 4-5 db...és valójában akár 2-3 db is elég lenne, hogy a kerék ne essen le.
A 18L sofőr meg rááll a kulcsra és rugózik párat ha nem lazulnak a csavarok. Annak a minimum 48-50 kg-nak elégnek kell lennie.
Kiegészítés.
Meghúzásnál meg alulról felfelé lábból kell dolgozni, mint amikor nehezet emel az ember. Úgy a kis testsúllyal is több erő fejthető ki.
Keresztkulccsal lehúzni rendesen bőven elég szokott lenni.
Amúgy elég ha egyszer megcsinálod "gyakorlásként".. utána menni fog.
De tényleg, ha gumis lehúzza a légkulccsal, akkor kezébe kell adni a gyári picsányi kerékkulcsot, hogy "és most ezzel lazítsd le barátom"..
Én mondjuk gyakorolom minden tavasszal és ősszel, mert két autón is én szerelem át a kerekeket.
Félni kifejezetten nem félek, ~450.000 km alatt még egy defektet sem kaptam. De biztos ami biztos alapon a mostani autómhoz rendeltem feláras pótkereket a defektjavító készlet helyett.
"kipróbáltam ezt az ugrálóst és meg se mozdult."
Mint írtam: gumisok...
Én pár hónapja le akartam venni mind a 4 kereket. 3db az előírt meghúzási nyomaték kb. 3-szorosával lejött. (A lazításhoz több erő kell, de nem ennyivel.)
Viszont az egyik első keréken 3 anyát nem lehetett meglazítani. De az ember nem hagyja magát. :-) A csavarkulcs végét megtámasztottam az emelővel és elkezdtem emelni. (Ez egyébként egy szokásos trükk. Végszükségben Te is kipróbálhatod.) Ilyenkor csak az autó súlya korlátozza a kifejthető erőt. Gondoltam én....
Amíg a gyári kerékkulcs el nem görbült. Most itt tartok. Majd ha a gumiszervíz felé járok, akik feltették, megkérem, hogy vegyék le. :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!