Mekkora az esély rá, hogy megfott a motor?
Ma jöttem haza egy durván 6 km-es szakaszon. Furcsa volt,hogy a táv felénél elment a fűtés. Néhány percre rá elkezdett felmenni a vizhofok,ahogy beertem a városba, egyből félre is álltam. Sajnos az összes vizem elfolyt,egy cső lenyomta magát a helyéről, előző nap volt szerelonel, valszeg nem fogta vissza rendesen (ez már más sztori,vállalja a felelősséget amugy). 110 fokig ment fel a hőfok,ami gondolom már a blokk hoje volt, mer viz ekkorramar nem volt benne. A tényleges motor hőfok szerintem sokkal magasabb lehetett,de annyira nem értek hozzá, gondolom ezt nem úgy érzékeli a jelado,mint a vizet. A 90 és a 110 fok között max egy km-et mentem,ami néhány perc volt városon kívül. Valószínű már előtte is víz nélkül mentem,de nem tudom,hol folyhatott el és a hőfok akkor még jó volt.
Egyből leallittottam,holnap húzzuk haza,akkor jön meg az új cső.
Ezen információk birtokában ki mit mond? Megfott a motor? Leállításnal szépen járt, nem volt különösebb baja,viszont a szelepfedelnel nyomott ki elég sok olajat (csak a jobb oldalán),valamint a levétele után minimális égett olaj volt a hengerfejbe (előtte nem volt,szerelő nézte azt is).
Többen azt mondták,hogy ezt jó eséllyel tulelte,elég hideg volt,nem volt taposva és nem is mentem vele sokat.
"viszont a szelepfedelnel nyomott ki elég sok olajat"
Ez nem hangzik jól. A szelepfedél alatt nem nő meg a nyomás, ha a hőmérséklet magasabb. Ha előtte nem volt olajnyom, akkor a fedél deformálódhatott a hőtől. Egy tömítéscserével vagy utánhúzással ez megjavítható, de az a kérdés, hogy mi történt a hengerfej és a blokk között. Bár azok robosztusabbak a szelepfedélnél.
Ha a közeljövőben szennyezi egymást az olaj és a víz, vagy megnő az olajfogyasztás, akkor ez "hengerfejesség" lehet ennek a túlmelegedésnek a következménye. Egy ilyen idős autónál ez szinte totálkár. Lehet, hogy jó lenne felvetni a szerelőnek, hogy megelőzésképpen érdemes lenne-e nyomatékkulccsal utánhúzni a hengerfejcsavaroknak.
A megfőtt nem azt jelenti amire te gondolsz.
Ha valóban csak annyit mentél vele akkor semmi baja nem lesz neki.
Azt se lehet érteni hogy mit jelent az hogy hengerfejbe volt olaj.
Levetted a hengerfejet?
Az a nyomaték kulcs se fontos, mert meglehet amúgy is húzni a csavarokat.
nem történt végzetes dolog. Ha leállításnál ketyegett a motor, akkor hurrá, túlélte.
Én azt tenném, hogy hidegen leeresztenék annyi olajat, amennyit csak lehet, majd számlára vásárolt híg olajjal(0W20)feltölteném a nívóig, majd indít és melegít..ha már működik a vízrendszer, akkor néhány nagyobb kört menni, és újra leereszteni a most már meleg olajat...néhány órát szellőztetni, szűrőcsere, csavar vissza, aztán mehet a friss olaj(5W30)
Lehet örülni.
5. Már megint olyat írsz amit azt se tudod mi az!!
Kis megégett olaj, az mit jelent a te szemszögedből???
AZ hogy fekete az nem megégett és ott lenni kell olajnak.
#8: asszem neked fingod sincs, mit is írtam, és mit kellene tennie a tulajnak...főleg, hogy egyikünk sem tudja, igazából mi is volt a blokkban..
Ha a szerelő elismerte a felelősségét, akkor majd megoldja(jól-rosszul)...
Nekem tökmindegy...
6. Híg olajjal te kimosatnád a motort???7
Baromság !!!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!