Lehetséges hogy a másik fajta benzintől van ?
Jaa ez nem ma volt.
És kb rögtön a tankolás után érezhető volt.
Placebo.
Nyilván a fél tanknyi nyugati csodabenzintől megtáltosodott a 800-as maruti.
#4: ha hiszed hanem, pont ezeknél a kis motoroknál jön ki leginkább az üzemanyagok közti különbség.
Én is hallom és érzem, hogy totál ingadozó a benzin minősége. De nem feltetlenül kúthalózattol függ. Igaz, más adalékokat használnak, így lehet olyan kocsi aminek az egyik jobban fekszik, mint a másik.
Nyilván nem arra kell gondolni, hogy a 37LE Marutiból 50LE ki fog kijönni.
Pont egy Maruti az, aminél nem fog kijönni. Karburátor, és megszakítós gyújtás...
Azaz, karburátor: valahogy be lett állítva egyszer. Működési elvéből következően más légnyomásnál, páratartalomnál, hőmérsékletnél csak rosszabb tud lenni, mint amilyen a beállítás körülményei között volt. A légáramlás sebessége és a fojtószelep nyitottsága függvényében porlaszt a szívócsőbe üzemanyagot. És ennyi.
Megszakító: a fordulatszám függvényében a röppsúly szabályozza az előgyújtást, amim valahol 2-3000 között már koppig kiakad, felette már nem szabályoz, ugyanazon az értéken marad. Szabályoz még a vákuumdob, a szívócsővákuumtól függően.
Ahhoz hogy a prémium, 100-as oktánszámú üzemanyag előnye kijöjjön, olyan motor kell, aminek már motorvezérlő elektronikája van, ennek minden szükséges érzékelőjével: fojtószelepállás érzékelő, lambda-szonda, légtömegmérő, levegőhőmérséklet-érzélő és a kopogásérzékelő. Ez utóbbi segítségével tudja az elektronika az előgyújtást folyamatosan épp a kopogási határ alatt tartani. Jobb üzemanyag = később kezd kopogni, nagyobb előgyújtást lehet adni = egy KICSIT több nyomaték. De ez csak nagy terhelésen jön ki igazán.
#9: mondjuk senki sem beszélt itt 100-as oktánról.
Az alapjatat, meg a hétköznapi közlekedés igencsak részterhelés, légnyomás, levegő hőmerseklet mind nagyon számít, nekem mondjuk pont a karburátoros robogóm volt igencsak kenyes a benzin minőségére, volt, hogy azt hittem nem megy fel a hegyre, ahova máskor 60-70-el felsuhantam vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!