A kerekek/felfüggesztés kopogott és morgott, majd miután másnap meghúztam a kerekeket, elmúlt. Mi lehet ez?
Egy hete cseréltem le a nyári gumit télire. A csavarokat szokás szerint meghúztam az előírt 100 Nm-re. Olyan 300 km után előjött egy jól hallható kattogás kanyarokban (főleg jobb kanyarban), sőt az út hátralevő részén még egyenesben is némi morgás. A kormányon semmit nem éreztem, és a hang inkább hátulról jött. Lebeszéltem a szerelővel egy időpontot ma délutánra.
Ma reggel azért biztos ami biztos meghúztam a kerékcsavarokat 100 Nm-re újra (ahogy amúgy is illene kerékcsere után). A hátsók eleve feszesek voltak, az elsőkön egy pár fokot azért lehetett húzni. Vártam hogy folytatódik a koncert, de egy árva hang nem jött a kocsiból, olyan mintha semmi baja nem lenne. Van valakinek tippje, hogy mi lehet ez? Mondjam le a szerelőt?
Esetleg úgy húztad meg a kerekeket, hogy először csak kicsit. Utána leeresztetted az autót és úgy húztad nyomatékra? Ilyenkor előfordulhat, hogy az autó súlya feszíti a csavart és ez adja a meghúzás elleni erőt.
Ezért szokták régebben, némi futás után újra húzni a csavarokat. Ma már ezt nem szokták mondani a tulajoknak a gumisok, mert megemelt autónál húzzák meg a csavarokat légpisztollyal. (És az esetek nagy részében az előírtnál nagyobb nyomatékkal, mert nem használnak nyomatékkulcsot.)
3-nak:
Ha használnak is nyomatékkulcsot az úgy is lekattan 120nál mert vagy 200-al rálevegőzte :D
Nem kell leereszteni amíg nincs meg húzva, ezt jegyezd meg.
De már előttem is leírták hogy miért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!