Renault Laguna II típushibák?
A Laguna2 a Laguna1 után a legmegbizhatatlanabb autó tipus amit az utóbbi 20 évben gyártottak
Nézz utána:)
Nézd, a legtöbb ilyen kérdésnél nekiállok pár pontban összefoglalni hogy mire figyelj az adott típusnál ha ismerem, de a Laguna I. és II. generációnál inkább nem teszem, mert vagy a kezem rohad le vagy a billentyűzetem megy tönkre mire végzek.
Tényleg, őszintén - nincs olyan dolog, ami miatt megérné egy Lagunát megvenni ezekből a generációkból. Semmilyen téren nem kiemelkedőek, kivéve a megbízhatatlanságukat, mert abban nagyon. Motor és annak vezérlője, váltó, elektronika? Mindenhol vannak jellemző problémák ezeknél, és sajnos itt nem arról van szó, mint mondjuk sokat szidott régebbi német prémiumautóknál, hogy "ha nem figyelsz rá akkor tönkremegy" meg "van ilyen de nem olyan gyakori". Ezeknél mind baj van, ha nem most akkor rövidesen. Nézz mást, csak légyszi ne Ford Mondeot ugyanebből a korosztályból, mert ha van ami hasonlóan hulladék akkor az a Mondeo.
Az 1.9dci lehet az üzemanyagrendszere miatt, meg a turbója, ami nem garrett, IHI hanem borgwarner, ami egy fos.
A benzinesekkel SEMMI hiba nincs, ismerős hölgyike éveken át használt egy 2000-es lagunát, akkor lett baja, amikor egy hülyegyerek mekkmester szerelő beleerőltetett valami más féltengelyt. A váltója nem nagyon kultiválta.
Azon kívül kicsit rohadt, más baj nem volt vele soha.
A renault motorok szerelői körökben híresen masszívak, kb 1 napon nem lehet egy német fostalicskával se emlegetni.
a hátsótorziós futomű 100 ezerenként meghal, a kártyás inditás és minden elképzelhető elektronikai anomália előjön.
Minden ami elektromos, főlega szenzorok, a központi motorírányító, ezek mind meghalnak rendszeresen.
+ a dieseleknél még ott vannaka szokásos üzemanyag befecskendezési rendszer hibái amik bizony elöjönnek, ezek a delphi féle gyártásuak, hulladék.
Aza helyzet hogy biztos van olyan laguna amiknél ezen hibák éppen nincsenek jelen, de azok nem is eladóak... Lagunát csak baleknek lehet eladni
Hidd el!
Ha nem akarsz magaddal szinte biztosan kibaszni nem vezsel egy szopórollert
Nekünk egy 2005-ös évjáratú II. generációs ráncfelvarrás utáni Laguna volt a korábbi családi autónk.
A II. generációs Lagunáról azt a véleményt hallottam egyszer, hogy akkoriban kategóriájában a világ legjobb autója lehetett volna, ha az elektronikáját rábízzák valamelyik japán autógyár mérnökeire. Teljesen egyetértek ezzel.
Előnyei:
a motor erőteljes, nyomatékos, és közben csendes, alig hallani rajta, hogy dízel. Nyugodt vezetési stílusban 6.5 l/100 km fölé nehéz vinni a fogyasztását. Még 4 biciklivel a tetején is 7 liter körül alakult, ha pedig figyel rá az ember, 6 liter alatt lehet tartani. Rekordom 5.0 l/100 km, az Alföldön.
A futómű nagyon jó, lágyan rugózik, nem billen nem, bólint, áll az úton, mint egy deszka. Jó utakra tervezték, de ott nagyon szépen megy.
Az utastér nagyon kényelmes, hosszú úton sem gémberedik el az ember. Hátul is kényelmesen el lehet férni. Nagy csomagtartó, 5 ember csomagja is simán belefér. A tetején pedig bicikli, síléc, kajak, szörfdeszka, ... sok minden utazott már.
Problémák:
az elektronikájával tényleg voltak gondok. Meglehetősen el van bonyolítva. Visszatérő problémája volt sokáig, hogy a számítógép időnkét elvesztette az egyik hőmérsékletjeladó jelét, amitől a vezérlés megbolondul. Ennek a mi autónknál háromféle eredménye lehetett:
- a legjobb eset: a vezérlés valami alap-üzemmódba vált vissza, nem változtatja a motorvezérlést a motor bemelegedése illetve az úttípus szerint
- csökkentett üzemmódba vált: lekorlátozza a befecskendező-nyomást, letilt a turbó, nagyon erőtlenné vált az autó
- a legrosszabb: rángatni kezd a motor úgy 1500 és 3000-es fordulatszám között.
Többszöri próbálkozás után találták meg azt a csatlakozót, ami a problémát okozta. Azóta ez a probléma megoldódott.
A kártyaolvasó hibája típushibája volt ennek a modellnek, mára szinte mindegyikben cserélni kellett. A csere óta viszont rendben működik. A kártyában levő nyomógombok sem tartanak örökké, úgy öt évente új kártyát kell hozzá rendelni. A mi autónk már a harmadik kártyájával jár.
Az ajtónyitás érzékelőjével is voltak gondok, nem érzékelt, így a központi zár sem nyílt, ha a bal-első ajtók kinyitották. De nem Renault volna, ha ez egy sima kapcsoló lenne. Az ajtózármotorba van integrálva, így azzal együtt lehetett cserélni.
A hátsó szilenteket már kétszer cserélték az autóban. Egyszer a hátsó hidat hegeszteni kellett.
Autó egyik fékhengerét cserélték úgy 340 000 km kerül Ezen kívül mindegyik fődarab eredeti.
Az autót 15 évesen, 350 000 km után nyugdíjaztuk. De nem adtuk el, most is megvan és időnkét használjuk. Hobbiautónak jó, de mindennapi használatban ennyi idősen és kilométerrel nem lenne elég megbízható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!