Renault Twingo (első generáció) - mire figyeljünk?
Rövidesen költözünk, és így már lesz szükségünk 2 autóra.
Barátnőmnek első autóját keressük így napi használatra, kb 2x10km munkába járásra.
Nagyon tetszik neki a Renault Twingo első generációja (amúgy bevallom: nekem is), és pont bele is fér a kissé szűkös (600eft átírással együtt) keretbe. Tovább dönti a mérleget a Twingo felé, hogy az utcában az egyik szomszéd már évek óta harmadik autónak tart egyet, pár napja rákérdeztünk és el is adná nekünk. Tök jó állapotban van, manuális 1.2-es 16 szelepes (75hp) 2001-es modell, az utóbbi években lekérdezve két műszaki között 5-8 ezer kilométereket ment, összesen van benne 146 ezer, klímás, szervós, szóval pont jónak tűnik - viszont nem tudunk sokat a típusról azon kívül, hogy "cuki", méretéhez képest egészen praktikus, és kellően fürge ahhoz hogy néha rövid autópályázásra (főleg M0) befogható legyen.
Amit tudunk, hogy nagyon apró kezdődő rohadás van a jobb oldali küszöbön, ezen kívül esztétikailag is rendben van.
Mik a jellemző típusgondok, mik azok a dolgok, amiket megvétel előtt célszerű ellenőrizni, illetve megvétel után cserélni / felújítani?
Előre is köszönöm az értelmes válaszokat. A "francia = sz@r", "3F szabály" típusú kommenteket kérem mellőzzük, mert nekem is volt már francia autóm (sőt, Fordom is!), amivel végtelenül elégedett voltam.
Azt a rohadást érdemes lenne megnézetni.
Az a legnagyobb probléma az ilyen idős autókkal, hogy ha nincs karosszériás az ismeretségi körödben,embert nem találsz,aki reális áron és jól megcsinálja.
Ha valóban annyi km van benne,akkor még jó ideig elszaladgálhat vele.
Családban van egy 2000es évjáratú, ugyanez motorikusan.
160 ezerig hosszú utakon használtam, a további 100 ezer viszont városi 3-5 km-es távokon került bele, gyakorlatilag hideg motorral volt csak használva.
Ez miatt eszi az olajat és szerintem 1-2 műszakin még talán átmegy.
Semmi komoly kiadás nem volt, csak karbantartás és kopó alkatrészek.
A futómű kopó alkatrészei valamivel drágábbak mint a hasonló korosztály kisautóiba, a szerelők nem annyira szeretik, mert nem nagyon van hely szerelni benne.
Érdemes esetleg olyan szerelőt keresni,aki nem irtózik a francia autóktól.
Ha Pesti vagy a XVI. kerületben ismerek egyet, illetve amikor ott laktam én hozzá hordtam.
Korrekt, normális szerelő volt.
Bár több mint 10 éve nem ott élek,de remélhetőleg megmaradt annak a normális fickónak.
De összességében én meg vagyok a Twingoval elégedve.
Nyilván az is sokat számított, hogy újonnan vettük és karban volt tartva.
@3 - Azokat is néztük, nekem személy szerint sok régi Fordom volt és szerettem mindet (régi Escort, Scorpio Mk1, Mondeo Mk2), viszont mind rohadt mint a bűn, pedig szép állapotban voltak. Kis pörsenésből fénysebességgel lett teljes átrohadás mindegyiknél, meg hát a Fiesta nem olyan cuki ugyebár.
A Ford KA még ott van a listán, az tetszik neki, de abból is olyat ami még nem rohad durván és egyben van elég nehéz találni ahogy látom, drágább mint a Twingo azonos állapotban, pedig nem gondolom hogy jobb autó.
20 éves autót nem nagyon lehet makulátlan állapotút találni, erről meg legalább tudsz némi infót.
A részleteket csak az autó átvizsgálása után tudod meg, amit a vásárlás előtte ütemezzetek.
A küszöbnél látható kis rozsda nagy eséllyel komolyabb rohadást jelent, a küszöbök általában belülről kezdenek rozsdásodni, mire a rozsda megjelenik, a belső küszöb már tropára van menve.
Viszont, ha csak a küszöb cserés, de javítható, még akkor is el lehet gondolkozni a vételen, lehet alku alap is.
Azt viszont meg kell nézni, hogy a karosszéria többi eleme milyen állapotban van, küszöböt viszonylag egyszerű cserélni, de csak akkor, ha van hová hegeszteni azt.
Persze, plusz költség, de egy használt autónál arra is számolni kell(ene), hogy 100-150 ezer is rámehet pluszban a szükséges karbantartásra.
Alá kell mászni, megnézni a karosszériát is, az sem kevésbé fontos, mint a motor - ha nagyon szét van rohadva, felejtős...
A rohadást én néztem meg, nem a tulaj állítja, szerintem is csere az a küszöb, de alja rendben van, mindenhol máshol jó.
Karbantartásra van még pénz, azzal nincs gond, azért is kérdezem hogy mik lehetnek olyan típusgondok amikkel azonnal érdemes foglalkozni akkor is ha épp nincs baja - ilyen volt például anno régi BMW 3-asomnál a hűtőrendszer, ami még gyári volt benne amikor megvettem, hiába működött cseréltem egyből a problémás részeit, mert tudom hogy érzékeny. Ilyenekre gondoltam itt is.
:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!