Most is 3x tolattam vissza, mire sikerült egyenesen beállni, persze a vízmértéket azért így sem tenném rá..
Amúgy nagy, hosszú autó, az előző egy kis Suzuki volt, azzal nem volt ilyen gond
A parkolást.
Legalább leírhattad volna, hogy merőleges vagy párhuzamos parkolásról van szó...
"Amúgy nagy, hosszú autó, az előző egy kis Suzuki volt, azzal nem volt ilyen gond"
Lehet, hogy még nem szoktad meg a hosszabb tengelytávot, nagyobb fordulási ívet?
Én jelenleg tanulok vezetni, nekem is problémáim vannak a merőleges parkolással, a párhuzamos nagyon jól megy.
Én is követem ezt, ha nem gond. ☺️
Még nem szoktál hozzá a hosszabb autóhoz és így kicsit másképp megy.
Én anno fordítva voltam így mert kombival kezdtem és azzal sokat gyakoroltam friss jogsival egy helyen mire belerázódtam mert az is más volt. Csak 10 év után 3 ajtós ferdehátú autóm lett és a kombi méretéhez voltam szokva így mindig nagyobb ívet vettem be a kelleténél és amikor beálltam a helyre akkor láttam hogy ez így nem jó és javítani kellett. De egy idő után megszoktam a rövidebb autómat is.
Persze most jelenleg 2 autót vezetek felváltva mert ott a munkás dobozos autó, meg amivel bejárok dolgozni és így hogy felváltva vezetem a kettőt így már megszoktam mindkettőt, de amikor egyszer egy kis teherautót kellett elvinnem szervízbe mert ez volt rám bízva akkor picit hülyén néztek rám amikor mondták hogy álljak be merőlegesen a műhely elé és hát elég ferdére sikerült mert kapkodtam is az is igaz meg valamiért nem úgy vettem be az ívet ahogyan kellett volna, de mondták hogy nem gond, mert úgy is a műhely előtt cserélik ki azt amit kell mivel egyszerübb feladatuk volt csak nekem volt picit ciki.
"Mit rontok el parkolásnál, ha mindig ferdén állok be?"
Merőleges parkolás:
1. szakasz
Körívben tolatva, a kör belső oldalán levő hátsó kereket kell a másik autó sarkához vinni, attól kb 15-30 centire. Az oldaltükörből lehet látni a távolságot. Úgy, hogy közben -amennyire lehet- az autó forduljon be a végső irányba. (Közben a biztonság kedvéért az autó másik sarkára is rá kell pillantani. De ha a hely normális méretű, akkor azzal nem lesz baj. )
2. szakasz
A kormány teljes kifordításával be kell állítani az autót egyenesbe.
3. Szakasz
Egyenes kormánnyal, kis oldalkorrekciókkal hátra kell tolatni.
Én így szoktam és szűk helyre is működik.
És ha a hátulja nagyjából középen van, akkor a tolatás legvégén kell az elejét erőteljesen kitekert kormánnyal szintén középre (párhuzamosra) állítani.
Ha a végefelé a hátulja nincs középen, az baj. Mert azt már nem lehet rövid úton helyre tenni. Legalább fél autónyit ki kell jönni és úgy korrigálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!