Szerintetek tényleg elkophat 43000 km‐ként a fekbetét és a féktárcsa?
7-es vagyok.
Ha már hangokat hallasz, az régen rossz. Önmagában attól, hogy vékony a betéten a kopóréteg és a tárcsa, nem fog hangokat adni, csak extrém esetben. Ha akusztikus kopásjelződ van (egy lemezke, ami elkezdi karistolni a társát), sem várnám meg, míg megszólal.
A garancia az elkopott betéteidre és tárcsáidra szólna, ha nem elhasználódás miatt menne tönkre. Valamiért itt is jelen van az a tévhit, hogy egy garanciális autón egy csavart nem cseréltethetsz ki, mert a komplett garancia elvész. Ez nem igaz! Ha nem márkaszervizben cserélteted, akkor a fékre nem lesz gyári garanciád. Csak ott tudod érvényesíteni ha gond van vele, ahol beszerelték. De szerintem ez evidens.
Két hónapos volt az Opelem, mikor utólagos motor előmelegítőt szereltettem be. Direkt megkérdeztem a márkaszervizt erről. Ha mondjuk elreped a blokk az előmelegítés következményeképp, akkor az Opel jogászai hivatkozhatnak erre és nem kapok egy ingyen motort. De ha fék, vagy futómű probléma lenne, vagy átrozsdásodna az autó, annak semmi köze a motorelőmelegítéshez, továbbra is él rá a garancia.
Egyébként volt több garanciális problémám később. Az egyik a led-mátrix fényszóró volt, a másik a kettőstömegű kezdett el ideje korán zakatolni, a harmadik többször jelentkező és visszatérő motorprobléma (vezérlés). Szemmel látható volt a nem gyári előmelegítő, de egy szót nem szóltak miatta. Egyértelmű volt, hogy él a garancia és egy fillérembe nem került a javítás egyik esetben sem.
Szóval te tudod, a te pénztárcád, de én biztosan nem hagynám magam lehúzni.
Nemhinném, apámat is így húzták le, se a tárcsán nemvolt kopás sem a betéteken. Kikérte a tárcsákat és a betéteket is és semmi jele nemvolt a kopásnak. Annyira nemvoltak képesek, hogy kiadjanak 4 kopott tárcsát es 8 kopott betétet.
Benyúlsz a tárcsához ha van válla akkor tényleg cserés lehet. Azt érzed újjal is, hogy felső részen athúzod az újadat, hogy van kiugró rész vagy nincs. Nekem inkabb az a gyanúm, hogy karacsony előtt beakarnak keresni.
Volt lehúzás gyanúm,mert nagyon lepusztult lett az a
márkakereskedés.Anno amikor vettem ott az autóm,volt jó páralkalmazottjuk,szépen be volt rendezve,ki voltak állítva az autók is.Most egy nagy üres,hideg terem lett az egész.Aki korábban csak a műszaki hibákat vette fel, az most szerel is.Két embert láttam ott nagyjából.Szerintem nagyjából szervízelésből tartják fenn magukat.
#13, én is ezt tapasztalom. Ez előtt is Opelem volt. Még 13 éves korában is márkaszervizbe hordtam. Ennek az volt az oka, hogy jól dolgoztak, elégedett voltam velük. Ugyan az a szerelő szerelte 13 éven keresztül a kocsimat. Pontosan ismerte fejből az autó előéletét. Annyival pedig szerintem nem volt drágább a kétes sufni szervizekhez képest, hogy kibírhatatlan lett volna. A 2010-es évek elején mindig volt a munkafelvételen is valami figyelmesség. Pl. Opel emblémás jégkaparó, ajándék szélvédőmosó, stb. Az Opel Magyarország még 10 éven túl is minden Karácsony előtt küldte a postai üdvözlőlapot. Nem nagy dolgok, apró repi ajándékok, de mégis jó szájíze lett tőle az embernek.
Ez kb a PSA felvásárlásig tartott. Nincs semmi bajom a franciákkal. Még jó darabig GM alapúak maradtak az Opelek egészen a közelmúltig. Nem ezzel van a bajom. De a márkaszervizekben elindult egy határozott színvonal csökkenés. A Stellantishoz kerülés ezt csak fokozta.
Repi ajándék nincs. Tavaly tavasszal bevittem a garanciális autómat, hogy nyikorog valami a keréknél, legyenek szívesek ránézni. Szeptemberre(!) adtak időpontot. Ha esetleg életveszélyes a futómű, akkor úgy jártam. A régi, évtizedek óta ott dolgozó tapasztalt szerelők felmondtak. Helyette fiatalok, tanulók vannak. (A 2 éves autóm küszöbét behorpasztották, mert rosszul rakták rá a csápos emelőre. És ez egy márkaszerviz!) Az elvégzett munkákkal is sok a panaszom. Nem egyszer kellett visszavinnem a kocsi, mert valami nem klappolt. Olajos kéznyomok a motortérben teljesen általánosak. A munkafelvételen teljesen fásultak, semmi kedvesség. Soha semmire nem érnek rá, kapkodnak, szaladgálnak. És még sorolhatnám... Az már csak hab a tortán, hogy idén tavasszal egy olajcserére és egy műszaki vizsgára kaptam 120.000Ft-os árajánlatot 1,5 hónapos vállalási határidővel.
A sorozatos negatív tapasztalatok miatt szakítottam én is a márkaszervizzel több mint egy évtized odajárás után.
A jó, lelkiismeretes, alapos munkáért nem sajnáltam a pénzt. Szívesen fizettem azért, hogy ne én koszoljam össze a kezemet. De most ott tartunk, hogy amit tudok, én csinálok a kocsin. Független szervizbe csak akkor viszem ha valamit saját kezűleg nem tudok megoldani.
Nem tudom más márkánál is így van-e ez. Nekem ezért is a mostani az utolsó Opelem, megszakad a márkahűségem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!