Egy csomó kábel/csatlakozó van a motortérben honnan tudják a szerelők megjegyezni,hogy melyik hol volt?
Úgy érted, ha teljesen szét kell bontani?
Nos a hosszuk miatt máshová nem ér el, és a csatlakozók sem egyformák. De fel is lehet cimkézni őket.
Ezek a csatlakozók, ha hiszed, ha nem, már a gyártás során is problémát okoznak: ha kettőt felcserélnek vagy egyet fordítva dugnak be, már kész is a baj. Éppen ezért ezeket eleve úgy tervezik meg, hogy csak egyféleképpen lehessen összerakni. A hosszuk és a csatlakozók alakja biztosítja ezt.
De ha nem így van, akkor sincs gond: az autószerelők (nem, nem Szomszéd Jóska, Sógor Miska meg Haver Tibi) általában végiggondolják, mit fognak csinálni, tudnak több lépéssel előre gondolkodni, ezért még szétszerelés előtt felcímkéznek minden csatlakozót, hogy utána tudják, mit hová kell visszadugni, legyen az akár elektromos vezeték, akár üzemanyag-, akár vákuumcső.
Vannak olyan vastag, érthetetlen hieroglifákkal teli könyvek, úgynevezett szervizdokumentációk, amiben minden benne van az adott típusról. A csatlakozó száma, lábkiosztása - azaz melyik ponton mi honnan hova megy.
Modernebb szerelők ezt már digitális formában használják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!