A motorok kizárólag nyáron, tiszta időben használhatóak?
Sokat gondolkodtam rajta miért csak nyáron látok motorosokat, akkor is csakis szinte akkor ha verőfényes napsütés van és sehol egy felhő az égen... éjszaka, esőben, télen hirtelen eltűnnek a motorosok :D
És belegondoltam hogy mennyire instabil még száraz úton is az egész, egy kis kiszórt kavics és már el is esnek simán, szóval nem csodálom hogy nem mennek ki, télen gondolom lefagynának a motorról még száraz időben is.
Akkor nem haszontalan egy kicsit az egész? Félreértés ne essék, én is most csinálom a motoros jogsit, de én hobbiként fogom fel, nem hiszem hogy túl élhető dolog lenne autót helyettesíteni a motorral...
De a tapasztaltabb motorosok véleményére azért kíváncsi lennék, hogy ők hogy gondolják.
Ez egy hobbi, városban gyorsabb, mint bármi más, de azért ne képzeld, hogy főleg rutintalanul 1000-es motorral úgy fogsz lavírozni az autók között, mint egy robogós futár. Én speciel kihasználom szezonban, hogy bárhova gyorsan eljutok, de nem, nem élvezet megsülni a pirosnál a teljes felszerelésben. Ami rá is vezet a továbbiakra, került annyiba a felszerelés, hogy nincs kedvem még egyszer annyit elkölteni olyan cuccra, ami télen is használható, valószínűleg úgy is fáznék, óvatosan kell vezetni stb. Én november elején raktam le a vasat, és az utolsó pár hétben érezhetően nyálkás volt az idő, nem úgy tapadt a gumi, nem úgy reagált - amúgy is szakadó esőben kb. óvatosabban és előrelátóbban kell motorozni, mint autóval 20 centis szűz hóban. Szeptemberben volt egy 500 km-es túrám, sötétben értem haza, félúton elkapott az eső, lefagyott a kezem a végén, nekem ez nem kell, október végétől a márciusi szokásos havazásig nem veszem elő a gépet.
A kiszórt kavics más tészta, kiszórt kavics, olajfolt, lehullott falevél mind olyan, mint a tükörjég, ezért kell vezetéstechnikai tréningekre járni, hogy ne hagyd ott a fogad minden váratlan eseménynél, mert abból bőven akad. Télen is járok fedett tréningre, meg a szezont is a Safety Hungary-nél kezdem. Apukám sokkal-sokkal tapasztaltabb, mint én, ő meglepődött, hogy csak novemebr első hétvégéjén tettem le a motort idén, neki már hetekkel korábban hideg volt hozzá.
Most amúgy mi a kérdés a motorosok fikázásán kívül?
Nyilván egy sportmotorral motorozás alapvetően hobbi. De azért robogósokat látni szinte bármikor az utakon városon belül.
A motor is használható bármikor, télen, hóban akár minusz 20 fokban is.
Csak ember legyen aki ezt bírja.
Az egyik probléma az elcsúszás. (Ahogy többen is írták.)
A másik a menetszél. A hideg szél sokkal jobban hűt, mint az ugyanolyan hőmérsékletű álló levegő. 100 km/órás szélben a -10 fokot -25-nek érezzük. Ami már kemény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!