Hasznaltauto vasarlasa utan mit szoktak lecserelni?
Most vettem az elso automat,(audi a4 1.9tdi AFN) mit szoktak ilyenkor lecserelni?
Olaj,szurok stb..
A komplett vezerlest leszoktak ilyenkor vagy csak a szijat?
Telire hogy szoktak felkesziteni?
Illetve esetleg tud valaki a 11keruletben jo,es megbizhato szerelot?
Ha nincs róla semmi információ/számla és hosszú távra tervezel, valamint elvárás némi megbízhatóság:
Motorolaj szűrővel
Pollenszűrő
Légszűrő
Üzemanyag szűrő
Fékfolyadék
Váltóolaj
Hűtőfolyadék (G12)
Komplett vezérlés szett összes görgővel és vízpumpával
Hosszbordás szíj szintén szettben, km függvényében generátor szabadonfutóval (esetleg kpl gen felújítás) - ha szakad, vezérlésbe is belecsaphat, az meg máris nagyon drága
Klíma újra töltés karbantartás jelleggel nem árt ha működik jól, mert gyakorlatilag az az olajcsere is neki (egyben megy a gaz és olaj bele), esetleg plusz egy szárító szűrő
Típusra jellemző dologként lengőkarokat át lehetne nézni
Izzítókat lehetne ellenőrizni tél tiszteletére
Szélvédő előtti részt kitakarítani levelektől (ne ázzon be a csapadékos időben)
Tetőablak megléte esetén annak is víz elvezető tisztítás ha kell
Esetleg alulról átnézni és ahol rozsda pöttyet látsz, kezelni hogy ne rohassza el a só stb
Gumik, fékek, főtengely szíjtárcsa állapot, ablaktörlő, stb általános típus független tételek
#12 Na azért na...
"Fékfolyadék"
Csak ha szükséges, ha magas a víztartalma. Ha nem, akkor felesleges cserélni. Az általános 4 éves csereperiódus is csak a víztartalom miatt van megadva, általánosan annyi idő alatt felgyülemlik benne, de ha alacsony a víztartalma, akkor nem számít a kora. Ha már úgyis ott van a szervizben, akkor meg kell velük méretni és kiderül, hogy szükséges-e a csere.
"Váltóolaj"
Szintén nem mondanám helyesnek, mert manapság nagyon sok autóban élettartamra tervezik a váltólajat. Az Opeleken például olajleeresztőcsavar sincsen, mert nem kell cserélni. Egy váltóolajcserével max veszíteni lehet, ha a hülye szerelő "jóvanaz" mentalitással rosszat önt bele, mert sokszor ezt még motorolajjal is megteszik, nemhogy váltóolajjal. Legrosszabb esetben a csere fogja tönkretenni a váltót, legjobb esetben meg semmi pozitívat nem érsz el vele, kiadtad a pénzt a nettó semmiért.
"Hűtőfolyadék (G12)"
Igen, de azért nem biztos, hogy ilyen egyszerű, ennek is utána kell járni. G12 a gyári előírása, de ez nem garancia arra, hogy valami kretén korábban nem cserélte át másra, keverni ugye meg nem lehet. Egy egyszerű leengedés-feltöltés sem elég, hanem kell egy alapos mosás, mosóadalékkal, többszöri átöblítéssel és csak utána mehet bele G12. Ész nélkül nem szabad beleönteni, a fenti példa saját tapasztalat, első autómmal így jártam.
"Hosszbordás szíj"
Felesleges, ha a szíj rossz azt látod, ha a görgők rosszak azt hallod. Ha se nem látod, se nem hallod, akkor nem kell cserélni.
"km függvényében generátor szabadonfutóval"
Lol mióta létezik generátor szabadonfutóra csereperiódus? Ha szar, csere. Addig meg nem nyúlunk hozzá.
"ha szakad, vezérlésbe is belecsaphat"
Mivan?
#12
Fékfolyadéknál forráspontot is ideális lenne nézni, mert lehet nincs benne víz ellenben nem kéne 100C-os forráspontnak lenni.
Váltóolaj... Ez egy legalább 21 éves audi. Milyen élettartam olaj lehet ebben? Semmilyen.
Alapból a legkönnyebb az, hogyha elviszed egy állapotfelmérésre. Ott összeírnak mindent ami cserélendő. Utána eltudsz indulni szépen, hogy miket kéne cserélni mert biztos lesz majd mit.
Én személy szerint dobnék bele 4 normális izzítót először, ha vannak bajok a reggeli indításkor.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!