Az mennyire gyakori hogy valaki magától tanul meg autót szerelni?
Ez nem gyakoriság kérdése.
Ha van kedve, ideje, és műszaki rálátása -ráadásul nem retten meg attól hogy összekeni magát- akkor miért ne?
"meg attól hogy összekeni magát"
Azért ez nem csak úgy van.
Eleve kellenek szerszámok másrészt nem árt, ha van valaki aki elmagyarázza töviről hegyire.
Nem egy haverom van, aki megcsinálta magának, csak épp ezt meg azt nem vett figyelembe, aztán meg is lett az eredménye.
nem dicsekvésként, de az apám műhelyében cseperedtem..ott volt minden..ezzelnamműhelyszaggal együtt magamba szívtam az állandó bütykölés kényszerét.
Bármit kaptam, azt(ha nem látték) szétszedtem, megnéztem, aztán összeraktam..vagy jól, vagy nem..mire felnőttem, már minden a kisujjamban volt..megtanultam hegeszteni(is) és motort javítani.
(először a környék mopedjeit, aztán később autók motorjait is)
Tehát a válasz: mindent lehet, ha van érzéked hozzá, és nem irtózol attól, hogy prolis külsőd lesz..aztán fontos a jó szerszám...mert a nélkül bizony csak gányolás lesz a vége, és láthatóan szar munka...
Az elismertség alapja a minőségi munka...mindegy, hogy kipufogó hegesztés, vagy vezérmű-lánc csere.
Ha van hozzá affinitásod, türelmed és felszerelésed, simán. Apámnak minden szerszáma van, csak éppen aknája nincs, ő is sok mindent megszerel. Ismertem egy srácot még gimiben, aki 14 évesen kézikönyvvel kapott Simsont, 17 évesen már járt mindenfelé guberálni és magának épített a semmiből egy másikat. Most járműmérnök, egyetemistaként is autót építettek csapatmunkában, egész életében járműmérnök akart lenni.
De ha a motorszervizeket nézem, akiket böngésztem, mindegyik úgy kezdi az életrajzát, hogy a motorozással együtt kezdte a saját és haver motorok szerelését, aztán 20 évvel később műhelyt nyitott - nyilván közben lett normális képesítése és rengeteg gyakorlata is, de valahol mindenki elkezdi.
Azért ez nem egy agysebészet. Én 17 évesen kicseréltem a motort a fater autójában.🤷♂️
Nagyon sokszerelgetős videót néztem a YouTube, olvasgattam sokat a motorok működéséről.
Azóta már lecseréltem egy pár kuplungot, hengerfejtömítést...stb.
Motorokat is nagyon sokat szereltem, motorcsere, gyűrűzés, szelepszárszimering csere, meg minden. Már eljutottam arra a szintre, hogy már nem is szeretek annyira szerelni. Mindig minden a legrosszabbkor romlik el, oszt akkor nekem kell megcsinálni, hisz "úgyis értessz hozzá".
Szeretek szerelni, de nem úgy, hogy tegnapelőttre legyen készen, mert mennie kell. Azt szeretem, mikor csak hobbiból, nekiállok rendbetenni valamit a saját kocsimon.
Persze apróságokat megcsinálok most is, pl múltkor kicseréltem a gyújtótrafót apám kocsijában, mert esős időben megállt. Ezeknél a Vw-nél ez típusbetegség, mióta kicseréltem, azóta megjavult.
19/f
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!