Melyik a különb autó, egy benzines második generációs, pár éves Dacia Logan vagy egy 30 éves vagy annál is öregebb Audi 80 vagy bmw 3-as (szintén benzines)?
4/
Nem rosszak a japánok csak sajnos rohadnak.
12/
Ez kicsit hülyeség sznob szöveg.Ami neked nem élmény másnak még lehet.Például nekem hétköznapi autóm volt amit pl tesztelők leszóltak sokszor nekem még is élmény volt a vezetésének minden perce szerintük meg nincs vezetési élménye meg ez a szar az szar.Nekem meg volt élménye és nem volt semmije szar.Szóval kinek a pap kinek a papné.
17/
Árban lehet nem prémium de mikor csengeted kifelé az alkatrészek árát meg a szervizt a gatyád is beleszakad.De természetesen akinek van rá vagy ezt akarja engem nem érdekel mindenkinek maga dolga.
Ezekkel a(z ex) prémium autókkal az a legnagyobb baj, hogy öregek. Bármennyire is kímélgették őket (ami azért egyáltalán nem jellemző a többségükre), akkor is öregek. Alkatrészek jórészt már csak utángyártottban kaphatóak hozzájuk, vagy ha van "gyári", már az sem olyan minőségű, mint az eredeti volt. Így az egykori prémium érzés javításról javításra veszni fog, ráadásul sok mai középkategóriás autó objektíven nézve alapból is tudja azt, amit ezek az autók akkoriban prémiumként tudtak. A mai prémiumok pedig össze sem hasonlíthatóak velük. Az egykori törésteszt eredmények sem állják meg már a helyüket, egyrészt mert 20-30 éves autókról beszélünk, amik már nem feltétlenül hozzák ugyanazt a szintet mint anno újonnan, másrészt az elmúlt 20 évben rengeteget fejlődtek az autók ezen a téren. Egy Trabant, Lada, Wartburg, Škoda anno lazán lepattant a lökhárítóról, ma egy alap Suzuki, Dacia is gyakorlatilag totálkárosra bontaná és akkor a mai prémiumokról ne is beszéljünk.
A megbízhatóságuk szintén egyre rosszabb. Egykori prémiumként az akkori technikai újdonságok lettek beléjük építve, amik közül van ami zsákutcának bizonyult és van ami azóta továbbfejlesztve sokkal egyszerűbben, költséghatékonyabban és megbízhatóbban került bele az újabb, akár alsóbb kategóriás modellekbe is.
Egyetlen mellettük szóló érv egy mai bármilyen alsó-közép kategóriás, vagy egy pár éves középkategóriás autóval szemben az "életérzés". Ha valakinek gyerek/fiatalkori álma volt egy ilyen autó, esetleg emlékek kötik hozzá, annak második, hobbi autóként szerintem teljesen jók. De hétköznapi használatra drágábbak, már a presztízsük sem olyan nagy, mint azt sokan gondolják, egyre kevésbé megbízhatóak és jóval több ráfordított időt és energiát igényelnek.
Tehát napi használatra jönni-menni egyértelműen pl. a Dacia, hobbi, "életérzés" autónak pedig bármelyik egykori prémium autó a különb.
Nem csak a koruk a gond, mert minden korosodó autónál előfordulnak javítanivalók. A prémium kategóriával az a nagyobb gond, hogy olyan szofisztikált megoldások vannak bennük, hogy ez több hibára ad lehetőséget. Már egy régi prémiumban is (legyen az bármelyik prémium márka) sokszor összetettebb a technika, mint a mai kommersz kategóriában. Egy összetettebb technikájú autóban a hibákat már megtalálni is nehezebb és néha javítani is körülményes, például van amelyik típusnál ki kell emelni a motort a vezérlés cseréhez.
Igaz most már több kommerszebb autóban is sok bonyolult megoldást alkalmaznak. De például egy mai Dacia, vagy Suzuki még mindig nem annyira összetett.
Így van, erre mondtam, hogy több olyan megoldás is van bennük, amit azóta egyszerűbben, megbízhatóbban alkalmaznak, akár már a belépő szintnél is. Illetve azokat a prémium autókat eleve nem a magyar utakra tervezték, a bonyolult futóművük rosszabbul viseli a kihívásokat, amihez hozzá jön a korból adódó természetes kopás, fáradás is. Ahogy cserélgeted benne az alkatrészeket utángyártottakra, úgy veszik el 1-1 kis darab a prémium érzésből is, mert már nem teljesen olyan lesz, mint volt.
Ugye van az a régi poén, hogy mikor emberek jutottak ki az űrbe, rájöttek, hogy a golyóstoll nem működik ott megfelelően. A NASA dollár milliókat költött az űrben is működő golyóstoll kifejlesztésére, az oroszok meg vittek fel ceruzát. Valahogy igy van ez a prémium vs fapados autóknál is.
27: És még egy rakás más dolog is van benne ezen kívül. De tényleg nem a német autó ellenesség szól belőlem, hanem objektíven nézve pl. egy mai Dacia, Suzuki vagy akár éppen a VW konszern belépő autói megbízhatóbbak, kiszámíthatóbbak és szinte alig van velük probléma egy 80-as, 90-es években gyártott prémium autóhoz képest. Egy mai prémiummal pedig már semmilyen téren nem tudnak versenyezni.
Mindettől függetlenül megértem azokat, akik rajonganak ezekért az autókért és nincs is vele semmi baj. Sokan foglalkoznak ma is pl. a Commodore 64-gyel, javítanak hobbiból régi Videoton és Orion tévéket, rádiókat és nagy divatja van újra a Simson motoroknak is. De ezek már hobbi cuccok és nem összehasonlíthatóak a kategóriájuk egy mai, akár legolcsóbb modelljével sem. Nagy baj is lenne, ha 20-30 év fejlődés után nem így lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!