Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik a különb autó, egy...

Melyik a különb autó, egy benzines második generációs, pár éves Dacia Logan vagy egy 30 éves vagy annál is öregebb Audi 80 vagy bmw 3-as (szintén benzines)?

Figyelt kérdés
Ki melyiket venné? A másik hogy lehetséges, hogy egyszer a Dacia is olyan minőségű autókat fog gyártani, mint a Skoda vagy a Volkswagen? Szerintem egy pár éves Logan azért különb autó, mint a fent említett ex prémium kiöregedett kocsik.

2022. nov. 22. 21:20
1 2 3
 21/29 anonim ***** válasza:

4/


Nem rosszak a japánok csak sajnos rohadnak.

2022. dec. 27. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/29 anonim ***** válasza:

12/


Ez kicsit hülyeség sznob szöveg.Ami neked nem élmény másnak még lehet.Például nekem hétköznapi autóm volt amit pl tesztelők leszóltak sokszor nekem még is élmény volt a vezetésének minden perce szerintük meg nincs vezetési élménye meg ez a szar az szar.Nekem meg volt élménye és nem volt semmije szar.Szóval kinek a pap kinek a papné.

2022. dec. 27. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/29 anonim ***** válasza:

17/


Árban lehet nem prémium de mikor csengeted kifelé az alkatrészek árát meg a szervizt a gatyád is beleszakad.De természetesen akinek van rá vagy ezt akarja engem nem érdekel mindenkinek maga dolga.

2022. dec. 27. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/29 anonim válasza:

Ezekkel a(z ex) prémium autókkal az a legnagyobb baj, hogy öregek. Bármennyire is kímélgették őket (ami azért egyáltalán nem jellemző a többségükre), akkor is öregek. Alkatrészek jórészt már csak utángyártottban kaphatóak hozzájuk, vagy ha van "gyári", már az sem olyan minőségű, mint az eredeti volt. Így az egykori prémium érzés javításról javításra veszni fog, ráadásul sok mai középkategóriás autó objektíven nézve alapból is tudja azt, amit ezek az autók akkoriban prémiumként tudtak. A mai prémiumok pedig össze sem hasonlíthatóak velük. Az egykori törésteszt eredmények sem állják meg már a helyüket, egyrészt mert 20-30 éves autókról beszélünk, amik már nem feltétlenül hozzák ugyanazt a szintet mint anno újonnan, másrészt az elmúlt 20 évben rengeteget fejlődtek az autók ezen a téren. Egy Trabant, Lada, Wartburg, Škoda anno lazán lepattant a lökhárítóról, ma egy alap Suzuki, Dacia is gyakorlatilag totálkárosra bontaná és akkor a mai prémiumokról ne is beszéljünk.

A megbízhatóságuk szintén egyre rosszabb. Egykori prémiumként az akkori technikai újdonságok lettek beléjük építve, amik közül van ami zsákutcának bizonyult és van ami azóta továbbfejlesztve sokkal egyszerűbben, költséghatékonyabban és megbízhatóbban került bele az újabb, akár alsóbb kategóriás modellekbe is.

Egyetlen mellettük szóló érv egy mai bármilyen alsó-közép kategóriás, vagy egy pár éves középkategóriás autóval szemben az "életérzés". Ha valakinek gyerek/fiatalkori álma volt egy ilyen autó, esetleg emlékek kötik hozzá, annak második, hobbi autóként szerintem teljesen jók. De hétköznapi használatra drágábbak, már a presztízsük sem olyan nagy, mint azt sokan gondolják, egyre kevésbé megbízhatóak és jóval több ráfordított időt és energiát igényelnek.

Tehát napi használatra jönni-menni egyértelműen pl. a Dacia, hobbi, "életérzés" autónak pedig bármelyik egykori prémium autó a különb.

2023. jún. 1. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/29 anonim ***** válasza:

Nem csak a koruk a gond, mert minden korosodó autónál előfordulnak javítanivalók. A prémium kategóriával az a nagyobb gond, hogy olyan szofisztikált megoldások vannak bennük, hogy ez több hibára ad lehetőséget. Már egy régi prémiumban is (legyen az bármelyik prémium márka) sokszor összetettebb a technika, mint a mai kommersz kategóriában. Egy összetettebb technikájú autóban a hibákat már megtalálni is nehezebb és néha javítani is körülményes, például van amelyik típusnál ki kell emelni a motort a vezérlés cseréhez.

Igaz most már több kommerszebb autóban is sok bonyolult megoldást alkalmaznak. De például egy mai Dacia, vagy Suzuki még mindig nem annyira összetett.

2023. jún. 2. 05:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/29 anonim válasza:

Így van, erre mondtam, hogy több olyan megoldás is van bennük, amit azóta egyszerűbben, megbízhatóbban alkalmaznak, akár már a belépő szintnél is. Illetve azokat a prémium autókat eleve nem a magyar utakra tervezték, a bonyolult futóművük rosszabbul viseli a kihívásokat, amihez hozzá jön a korból adódó természetes kopás, fáradás is. Ahogy cserélgeted benne az alkatrészeket utángyártottakra, úgy veszik el 1-1 kis darab a prémium érzésből is, mert már nem teljesen olyan lesz, mint volt.

Ugye van az a régi poén, hogy mikor emberek jutottak ki az űrbe, rájöttek, hogy a golyóstoll nem működik ott megfelelően. A NASA dollár milliókat költött az űrben is működő golyóstoll kifejlesztésére, az oroszok meg vittek fel ceruzát. Valahogy igy van ez a prémium vs fapados autóknál is.

2023. jún. 2. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/29 anonim ***** válasza:
Az a80ba merevhidas felfüggesztés van hátul. Az aztán tényleg bonyolult.
2023. jún. 2. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/29 anonim ***** válasza:
27: Gondolom, hogy a 25-re reagáltál. Ezért van odaírva, hogy "sokszor összetettebb a technika", de ha nem a hátsó merevhíd, akkor valami más van összetettebben megoldva, a motorban, annak perifáriáiban, vagy az elektronikában, vagy az utastérben. Egyébként az A80 már nagyon nagyon régi. De vegyünk egy 10, esetleg 15 éve megjelent Audi modellt, ami csak simán régi, azt hasonlítsd össze. Nem hiába tanácsol el a legtöbb maszek autószerelő, ha beállítasz egy Audival, BMW-vel, vagy Mercedessel, munkájuk van elég és nem akarnak ezen felül még szívást is egy prémiummal, vagy ha mégis bevállalja, akkor inkább megkéri a javítás árát. Persze ezeket el lehet vinni márkaszervizbe is, néha találni azok között is korrektet és nem drágát, ahol értenek is ahhoz a modellhez (mert ez sajnos nem evidens), amit javítani kell, igaz oda nem mindig vihetsz be alkatrészt vagy akkor a munkadíj lesz magasabb, kivéve, ha nagyon rendesek akarnak lenni és többet ér nekik, ha dícsérni fogod őket.
2023. jún. 2. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/29 anonim válasza:

27: És még egy rakás más dolog is van benne ezen kívül. De tényleg nem a német autó ellenesség szól belőlem, hanem objektíven nézve pl. egy mai Dacia, Suzuki vagy akár éppen a VW konszern belépő autói megbízhatóbbak, kiszámíthatóbbak és szinte alig van velük probléma egy 80-as, 90-es években gyártott prémium autóhoz képest. Egy mai prémiummal pedig már semmilyen téren nem tudnak versenyezni.

Mindettől függetlenül megértem azokat, akik rajonganak ezekért az autókért és nincs is vele semmi baj. Sokan foglalkoznak ma is pl. a Commodore 64-gyel, javítanak hobbiból régi Videoton és Orion tévéket, rádiókat és nagy divatja van újra a Simson motoroknak is. De ezek már hobbi cuccok és nem összehasonlíthatóak a kategóriájuk egy mai, akár legolcsóbb modelljével sem. Nagy baj is lenne, ha 20-30 év fejlődés után nem így lenne.

2023. jún. 2. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!