Szerintetek lehet baj belőle ha no name kúton tankolás után tettem el a motort?
#9 Na, de ha rendesen karban van tartva az a motor, ezt az egy telet, 4-5 hónapot simán kibírja. A szerelők azokat szidják, akik éveken át hanyagolják, és minden szétrohad. Az én motoromra direkt megnéztem, a gyártó szerint bírnia kell ennek az évjáratnak ebből a típusból az E10-et, nem is tankoltam soha 100-ast bele, csak 95-öst, eddig semmi baja nincs, télire persze 100-assal tankoltam, de szerviz is megmondta, nem kell túlaggódni, tegyek bele százast, menjen 30km-t és nem lesz baja a karbinak sem utána.
Előző tulaj bezzeg csak 100-assal tankolta, csak éppen nagyon ritkán járt vele, első két tankolásnál volt, hogy leállt menet közben, idő volt, mire "átmostam" a rendszert, az E5 is belerohadhatott valamennyire.
Áprilisban előveszi, azt az egy tanknyi 95-ös benzint egy hétvége alatt elhasználja, kész.
#10 "de még etalon sincsen benne"
Miért ne lenne? Fogadhatunk, melyikőnk tud mutatni szállítólevelet amin szerepel az etanoltartalom..
Sőt, itt van egy szállítólevél a 100-as benzinről egyenesen a MOL-tól, az sem etanolmentes, sem adalékmentes..... ennyit az utólagos bekeverésről.
#12 Amikor már jobb híján csak az elírásba (sőt, autocorrectbe) kötnek bele, akkor tudod, hogy kifogytak a vitából. :D
#14 Oké, etanol már lehet benne van, de egyéb adalékok nem. Talán az égéssegítő anyag is benne van, ami bizonyára az ólom kiűzésekor született törvényből adódik, hogy még véletlenül se akarják ólommal javítani, manapság már szerintem nem is akarná senki, de régen ez még nem volt ilyen egyértelmű, szóval az kapásból előírás szerint belekerül már a finomítóban. Minden más a kutak saját dolga.
De zárjuk rövidre a témát a saját példámmal: első autóm egy 1.4 8V F Astra volt. Soha semmilyen benzinnel nem volt problémám, egyetlen egyszer tankoltam pont a MOL-nál 95-öt és nem tudott vele mit kezdeni a motor, alapjáraton dadogott, nyomatékon fulladt, teljesítmény semmi. Elfogyott, telenyomtam a Shell-nél és minden problémája megszűnt, se előtte, se utána semmi baja nem volt. És ilyet nem csak én tapasztalok, elég sokan írnak hasonlót. Nem mindenki a MOL-ossal, mert motoronként más-más üzemanyag a problémás, de pont ez a lényeg, ez bizonyítja, hogy a benzinek eltérnek egymástól. Nem véletlen, hogy mindenki más benzinre esküszik. Nem véletlenül vannak állandóan viták, hogy melyik kút adja a "jobbat". Egyik sem, mert minden motor máshogy reagál különböző adalékokra, egyiknek ez lesz a szar, a másiknak meg pont az lesz a jó. Egyszerűen azért, mert minden kúton más adalékok kerülnek bele. A benzinnek csak az alapja azonos, de a végtermék a kutakon múlik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!