DSG váltóknál ez természetes jelenség?
Új autóknál is hallottam már erről a jelenségről, egyesek azt mondják hogy DSG váltónál ez természetes.
Szóval ha haladsz autóval és fékezel lassítasz majd újra adsz gázt akkor nem azonnal vált a megfelelő sebességbe, hanem egy fél pillanatig gondolkodik a váltó és csak utána.
Ez valóban természetes DSG váltónál?
Ez a gyorsítás mértékétől függ.
A DSG ugye úgy működik, hogy miközben haladsz egy fokozatban, addig ők előkészíti azt, amelyikre majd legközelebb valószínűleg szükség lesz. Pl. mész 4. fokozatban, gyorsítasz, akkor előkészíti az 5.-et. Ha lassítasz, akkor a 3.-at.
Innentől a gyorsítás mértéke a fontos. Tegyük fel lassítasz 4. fokozatban, ekkor ő előkészíti a 3.-at, majd hirtelen elkezdesz gyorsítani. Három opció van:
1. Kis mértékű gyorsításnál marad 4. fokozatban, ekkor semmilyen váltásra nincsen szükség, szóval nyilván nincs min gondolkodnia a váltónak.
2. Közepes mértékű gyorsításnál egyet majd vissza szeretne váltani, ez pont jó, mert a lassulás miatt már amúgy is elő volt készítve a 3. fokozat, azaz tudja azonnal kapcsolni, itt sincsen fennakadás.
3. Ha még nagyobb mértékben akarsz gyorsítani és kettőt kellene visszakapcsolnia a váltónak, akkor viszont már "baj" van. Az egyik kuplung a 4.-et hajtja éppen, a másik kuplung a 3.-nál várakozik, de közben meg a 2.-ra van szükség. Itt nyilván időre van szükség, mire a számítógép átrendezi a hajtást és kapcsolni tudja a 2.-at.
Nekem nem csinál ilyet.
Ami igaz, hogy üresből egyesbe kicsit lassabban teszi be, vagyis indulásnál (akár piros lámpa után) van egy mp kihagyás. Ez kiküszöbölhető azzal, ha már sárgánál felengeded a féket, de ha nem indulnak el előttem rögtön, és ezért vissza kell fékeznem, akkor sajnos utána meg én vagyok a "lassan induló", ez tény.
Menet közben ilyet sosem tapasztaltam, gyönyörűen, egyenletesen megy.
Normális, épp ezért utálom őket, nem csak a DSG-t, mindegyik gyártó duplakuplungos megoldását. A DSG azért szarabb pluszban, mert eszetlen alacsony fordulaton tartja a motort, ez a németek mániája már az első TDI-k óta.
Amit mindegyik csinál az a rángatás a városi használattal. Ha mész oda gázzal körforgalomba, átlépsz a fékre, majd kirakja a majom az indexet az utolsó utáni pillanatban, megint rálépsz a gázra, ez mondjuk 1-2 másodperc, akkor tétova és ránt is egyet. Emelkedőnek kanyarban elindulásnál főleg ha a startstop is leállította a motort, meg még az autohold is befékezte, olyanokat szokott rántani, hogy utoljára a régi Swift automatájánál éreztem olyat. Én ki nem állhatom ezeket a konstrukciókat. Igaz csak Golf szintű autók megoldásait vezettem, de mindegyik ilyen szar. Ha nem kell vele ilyen "hirtelen megerőltető" dolgot csinálnod (LoL) akkor szép simán teszik a dolgukat. Sajnos ezeknek az a baja hogy fix a hajtás és darabos a váltás, csúsztatás, semmi köze a klasszikus automatához amiben nem fix, hanem hidraulikus elven működik minden, tehát nyúlik, eltér a fordulat. A DSG az buta, mint egy robotizált kézi, csak jobb annál. Megmondom őszintén ha már az olajos automatákat kikoptatták a piacról a fogyasztásuk miatt, akkor tényleg jobb ha elektromosat vesz az ember...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!