Indításnál miért kőkemény a fékpedál?
Nincs vákuum a fékrásegítőben.
Hosszabb állás után ez normális.
"Indításnál miért kőkemény a fékpedál?"
Elvész a vákuum a fékrásegítőben, mert az autódban lyuk van valahol ezen a rendszeren. Vagy a visszacsapó szelep nem zár jól.
Nálam több napos leállás után is érezhetően működik álló motornál a fékrásegítő. Egy-két féknyomás erejéig.
De a fékpedált rásegítő nélkül is be kell tudni nyomni, csak nehezebb.
Egyébként számít, hogy az autó benzines vagy dízel. A dizeleknél többnyire külön szivattyú hozza létre a vákuumot. Emiatt is lehet eltérő viselkedés az autók között.
(Az enyém benzines és napok múlva is van vákuum a motorindítás előtt, ahogy írtam. A rásegítőrendszer nem ereszt be levegőt és a visszacsapó szelep is jól zár a szívócső irányába.)
"kiürül és nem fogsz tudni megállni max kézifékkel mert az bowdenes."
Hülyeség. Attól, hogy nincs rásegítés, attól a fék még működik. Ladákban sem volt rásegítés, mégsem a kézifékkel kellett megállni. Motorhiba, vontatás esetén sem a kézféket kell rángatni a vontatott járműben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!