Mi lesz ha lezárom a légcsövet egy dugóval, ami a motorblokkból visszavezeti (kvázi keringteti) a gázokat vissza a szívócsőbe?
Nna okoska, mit ér meg neked ha bebizonyítom hogy van autó amin nincs hibakód tőle? :D :D :D
Kiolvashatom a szemed láttára is.. :D :D
#10: régebbi motorok nagy része ugyan monitorozza magát az EGR pozíciót, de sokszor a visszavezetésre semmilyen visszajelzés nincs kiépítve. Pl: Renault 1.9 dci, Nissan 2.2 dci, régebbi HDI motorok, de falaztam már le 2.0 TDCI Mk4-es Mondeot is, se check engine, se hibakód. Újabbak már persze figyelik, de a régebbiek nagy részét teljesen hidegen hagyja. Sőt, a saját Renault-omról simán csak lehúztam a csatlakozót, és még úgy sem dobott hibalámpát, csak feljegyezte magának a hibatárolóban (ami meg engem pont nem zavar).
Mellesleg egy motor működéséhez szinte semmilyen pozitív hozzájárulással nem járul az EGR jelenléte. Kizárólag a NOx kibocsátás csökkentése miatt kellett bevezetni. És a kérdező szerintem nem az EGR-re, hanem a kartergáz visszavezetésre gondolt, amit viszont szigorúan tilos ledugózni, mert a kartergáz valahol ki fog jönni, csak jobb, hogyha nem a kinyomott szimeringek mellett. A motornak persze jobb lenne, ha tiszta levegőt kapna, de önmagában a kartergáz nem képez lerakódásokat. Keveredve az EGR által visszatolt kipufogógázzal viszont igen. Ha nagyon akarod, akkor lehet beszerelni utólagos olajlecsapatót, bár mindegyik motorban szokott lenni egy saját lecsapató, csak nem mindig működik jól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!