Motorblokknál ha átég/sérül a hengerfej tömítés, minden esetben síkoltatják a hengerfejet?
Erősen ajánlott, mert idővel vetemedik, ez elkerülhetetlen. A régi tömítés az ahhoz igazodik, így nem probléma. De amikor a tömítést kicseréled, akkor bukik az egész. Összerakod az új tömítéssel és utána rögtön szedheted is szét, mert rájössz, hogy rossz és síkolni kellett volna.
Nem kötelező egyáltalán síkolni, de csak saját magát szopatja az ember, ha nem síkoltat.
Ez valami újfajta módi, hogy minden levételnél síkolják a hengerfejet. Régebben egy síkvonalzóval meg egy hézagmérővel megvizsgálta a szaki és ha gyári tűréshatár alatt volt, akkor nem lett síkolva.
Azért árban nem mindegy, hogy csak egy hengerfejtömítést kell cserélni, vagy szét kell szedni az egész hengerfejet, hogy elvidd a gépműhelybe.
*7
Erre vannak a túlméretes hengerfejtömítések. Ha az is elfogy, akkor jön a hengerfej csere. Én még nem találkoztam olyan motorral ahol szükség lett volna ilyenre, de természetesen ez nem kizáró tényező.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!