Hyundai Coupe GK - P0133 hiba: lambda szonda lassú reakció - melyik szonda a hibás, vagy esetleg valami más?
Előre elnézést kérek a hosszú szövegért.
Az autó egy Hyundai Coupe GK, motor: 2.0 GLS (105 kW).
Az egész lambda szonda történet úgy kezdődött, hogy az autóban volt egy sportos levegő filter - ez miatt volt a hiba először, szóval vissza lett rakva a gyári filter kompletten (a hibakódra nem emlékszem).
Majd a szerelő szólt, hogy ha ez miatt a filter miatt lett a hiba, több, mint valószínű, hogy rövidebb időn belül tönkre fog menni az 1-es (katalizátor előtti) szonda. Kb. 2 hónap múlva tönkre is ment (a hibakódra szintén nem emlékszem), az autó sokat fogyasztott + kormolt is - ki lett cserélve az 1-es szonda, azóta normálisan + hibamentesen működött.
Szintén valamilyen szonda hibát írt, mikor kilyukadt a kipufogó flexibilis csöve - cserélve lett, és az összes többi apróbb lyuk a kipufogón behegesztve (a kipufogó gyári).
Most - kb 10-11 hónap, és kb 8000-8500 km után - újra hiba van, a diagnosztika alapján a címben említett hiba. Pedig a motor minden szempontból normálisan működik, részletesebben: nem hangos, nem kormol, nem füstöl, nem fullad, nem hagy ki, nem zakatol, nem csörög, normálisan startol hidegen / melegen, ereje / fogyasztása papírforma + "láb-nehézség" szerint, sehol sem érezni sem nem-elégetett benzin szagot, sem olaj szagot, stb... A légbeszívó rendszer / kipufogó a mai napig rendben vannak a javítások után.
A hibát az 1-es szondára írja, pedig mikor néztük a szondák értékeit, az 1-es szondával semmi baj nincs, a 2-es (katalizátor utáni szonda) nem működött: változatlan feszültség, és 0 % üzemagyag keverék változtatás, ezért cserélve lett a 2-es szonda is.
A motor változatlanul normálisan működött tovább, majd a ugyanaz a hibajel pár km + 2 hét után megint megjelent - a motor hibátlanul működött tovább, megint a 2-es szonda nem működött, ezért kábel-, vagy konektor-hibára gondoltam, viszont az a furcsa, hogy mikor a szonda nem működik, járó motornál mozgatom a kábelt / konektort, a szonda nem kezd el működni, de szintén járó motornál ha szétcsatlakoztatom a konektort, majd visszadugom, a szonda el kezd működni, majd működő szondánál mikor újra mozgatom a kábelt / konektort, a szonda működik tovább.
A másik érdekesség meg az, hogy mikor ez a 2-es szonda működik, a feszültség változik rajta ahogy kell - akit kérdeztem, a feszültség értékek szerinte normálisak, viszont az üzemanyag keverék változtatásának az értéke 0 % marad. Többek szerint ez rendben van, mivel a 2-es szonda nem változtat az üzemanyag keverésén, csak ellenőrzi, viszont akad olyan is, akik szerint ez nincs rendben, azt állítják, hogy az üzemanyag keverék változtatásának az értékének is változnia kell ennél a 2-es szondánál is, csak más %-ban, mint az 1-es szondánál. Szóval, most melyik állítás a helyes?
Ezek szerint van esély arra is, hogy a kábel, vagy a konektor a hibás: egyszer működik, másszor nem, viszont lehetséges az is, hogy a szonda nem megfelelő: 0 % a keverék változtatás - pedig teljesen megegyezik az öreggel, csak a gyártó lehet más (már visszarakni nem tudom, mert a csere közben megsérült), de az is, hogy az ECU a hibás: akkor kezd működni, mikor járó motornál szétcsatlakoztatom a szonda konektorját, majd visszadugom.
A katalizátornak meg jónak kellene lennie, mert a 2 szonda feszültsége különbözik. Még azt is olvastam, hogy ezt a hibát okozhatja az üzemanyag rendszerben is valamilyen baj - kosz, vagy nem jól záró tömítés, stb..., csak ezek nyilvánvalóan nem okoznak ilyen fajta elektromos problémát a lambda szondáknál, mint amit feljebb leírtam.
Szerintetek ezek közül valamelyik? Esetleg valami más okozza ezt a hibát? A segítségeteket előre is köszönöm.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!