Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az automata hűtőventilátort...

Az automata hűtőventilátort érdemes kézi kapcsolásra átalakitani (benzines Hyundai i40)?

Figyelt kérdés

Van egy benzines 2.0 GDI Hyundai i40.

Nincs vele semmi baj a hütésével, csak gondoltam mi lenne ha az automatikus bekapcsolású hütőventilátort kézi kapcsolással is be lehetne kapcsolni bármikor, mondjuk egy araszoló dugóban és menne folyamatosan ilyen álló helyzetben.

Nem zavarná meg a termosztátot?

Valamikor régen keresztapumnak volt egy 2000 évjárató Skoda feliciája. Beszerelt egy kézi kapcsolót, igy bármikor betudta kapcsolni a hütőventilátort, de továbbra is megmaradt az automatikus bekapcsolás. Nem csinált semmilyen zavart a termosztátnál és nagyon jól hütötte a a hütővizet álló helyzetben városi dugóban.


2022. aug. 25. 22:43
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
80%

Felesleges. Ha működik rendesen, úgyis bekapcsol.

Meg úgy mégis mennyire akarod lehűteni? Az megvan hogy az üzemi hőfok 90+°C?

2022. aug. 25. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 A kérdező kommentje:

Igen tudom az üzemi hőfokot, de egy araszoló dugóban melegszik a hütőviz és gyakran ki - be kapcsol a hütőventilátor.

Ha folyamatosan menne a hütőventilátor az úgy sem tudja lehüteni a hütővizet teljesen és lehet csak 80+°C-ra.

2022. aug. 25. 23:10
 3/21 anonim ***** válasza:
67%
Direkt automata a ventilátor! Ha kezd túlmelegedni bekapcsol, ha elég, kikapcsol. Nem kell belenyúlni. Túlhűti a motort, az sem jó.
2022. aug. 25. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
40%

Nem hülyeség, az én F Astámban is van ilyen kapcsoló, még az előző tulaj szerelte be.


102 fokon kapcsol a ventillátor, lehűti 95-re, kikapcsol, újra felmelegszik. Ezek amúgy gári hőgomba értékek.

Ha folyamatosan megy venti, akkor tartja 95 körül 20 perces araszolós dugóban is. A termnosztáthoz ennek nincs köze.


Egy modernebb autóban viszont nem olcsó a műszerfaltól a ventillátorig elvezetni a kábelezést jól szigetelten.

2022. aug. 25. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
72%
Nem érdemes. Nincs semmi épelméjű indok arra, hogy miért csinálnál ilyet.
2022. aug. 25. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
Ezt akkor érdemes, amikor hajlamos befingani a hűtés, pl az ECU vezérli a ventilátort, pl opelnál.
2022. aug. 26. 04:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
85%

Én egy régi autómon megcsináltam, ahol sima hőgombás vezérlés van, és nincs ECU. Talán kétszer, ha magamtól felkapcsoltam, de amúgy automatán mindig jobban dolgozott nálam. ECU vezérelt ventis kocsiba meg kifejezetten nem ajánlom, az autó egyszerre néz millió paramétert, el tudja dönteni, hogy kell-e neki.


Ez inkább a Skodás időkben volt menő, ahol hajlamos volt tönkremenni a hőgomba, de modern autókba nem igazán indokolt.

2022. aug. 26. 06:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
54%

Mi a búbánat értelme lenne ennek?

Bolond vagy?

2022. aug. 26. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
80%
Semmi értelme, de legalább, ha az asszony utána elbambul és elfelejti bekapcsolni, amikor kellene, akkor megfőzi. Vagy egyből legyen benne elektronika, ami felülbírálja a kapcsolót? Akkor meg ugyanott vagy, mintha nem csináltál volna semmit
2022. aug. 26. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
80%
#9: azt írja, hogy az automatikusan kapcsolódó ventilátort akarja kézzel IS kapcsolni. Tehát megfőzni nem fogja a motort, csak az akkut fogja lemeríteni, ha egyszer úgy felejti leállított motornál. :D
2022. aug. 26. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!