Az automata hűtőventilátort érdemes kézi kapcsolásra átalakitani (benzines Hyundai i40)?
Van egy benzines 2.0 GDI Hyundai i40.
Nincs vele semmi baj a hütésével, csak gondoltam mi lenne ha az automatikus bekapcsolású hütőventilátort kézi kapcsolással is be lehetne kapcsolni bármikor, mondjuk egy araszoló dugóban és menne folyamatosan ilyen álló helyzetben.
Nem zavarná meg a termosztátot?
Valamikor régen keresztapumnak volt egy 2000 évjárató Skoda feliciája. Beszerelt egy kézi kapcsolót, igy bármikor betudta kapcsolni a hütőventilátort, de továbbra is megmaradt az automatikus bekapcsolás. Nem csinált semmilyen zavart a termosztátnál és nagyon jól hütötte a a hütővizet álló helyzetben városi dugóban.
Ez a kétezres évek közepéig volt divat mikor a család fejének nem volt kedve szarakodni a bedöglött hőgombával a Kadetten, de volt otthon kapcsoló meg vezeték és befaragta a kormány mögé. Azok a motorok még ki is bírták röhögve ha túl lettek hűtve vagy túlmelegítve.
A maiaknál ami több paraméter alapján választ a 4-5-sok ventillátor fokozat közül semmi értelme ezzel vacakolni.
13:
"A maiaknál ami több paraméter alapján választ a 4-5-sok ventillátor fokozat közül"
Azt hogy érted hogy ventilátor fokozat közül? A hütőventilátor ha bekapcsol akkor csak egy bizonyos fordulaton megy és nem állitgatja magát gyengébbre vagy erősebbre nem?
15: Te most melyik ventilátorra gondolsz?
Az utastér ventilátorra vagy a motor vizhütő ventilátorra?
Mert itt az utóbbiról van szó.
Így van, kb. a 2000-es évek óta a legtöbb autóban az ecu vezérli a hűtőventilátort pwm jellel, tehát elvileg fokozatmentesen.
Sokkal pontosabban szabályozza a hőmérsékletet, mint amit te bohóckodnál a kendácsolt kapcsolóddal vezetés közben.
17: " az ecu vezérli a hűtőventilátort pwm jellel, tehát elvileg fokozatmentesen."
Tehát akkor csak mindig ugyanazon a fordulaton kapcsol be a hütőventilátor, független attól hogy mennyire van felhevülve a hütőviz nem?
Na és micsoda az a "ecu vezérlés"?
Nem. 0 és a maximális fordulatszám között tudja változtatni a fordulatszámot, a hűtési igénynek megfelelően. Mindezt egy változtatható kitöltési tényezőjű négyszögjellel csinálja.
ECU a motorvezérlő egység. Gyakorlatilag egy számítógép, ami nézi a rengeteg szenzor adatait és azok alapján irányítja a motort.
Pl. A gázpedállal is már régóta csak egy jelet adsz az ecu-nak, hogy gyorsítani szeretnél, és ő intézi a többit elektronikusan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!