Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az automata hűtőventilátort...

Az automata hűtőventilátort érdemes kézi kapcsolásra átalakitani (benzines Hyundai i40)?

Figyelt kérdés

Van egy benzines 2.0 GDI Hyundai i40.

Nincs vele semmi baj a hütésével, csak gondoltam mi lenne ha az automatikus bekapcsolású hütőventilátort kézi kapcsolással is be lehetne kapcsolni bármikor, mondjuk egy araszoló dugóban és menne folyamatosan ilyen álló helyzetben.

Nem zavarná meg a termosztátot?

Valamikor régen keresztapumnak volt egy 2000 évjárató Skoda feliciája. Beszerelt egy kézi kapcsolót, igy bármikor betudta kapcsolni a hütőventilátort, de továbbra is megmaradt az automatikus bekapcsolás. Nem csinált semmilyen zavart a termosztátnál és nagyon jól hütötte a a hütővizet álló helyzetben városi dugóban.


2022. aug. 25. 22:43
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
54%
#10: Persze, csak megnézem, hogy ennyi ésszel be tudná-e kötni, hogy mindkét ágon működjön
2022. aug. 26. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
72%
És az miért jó, hogy 80 fokos a víz 90 helyett, kérdező?
2022. aug. 26. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
57%

Ez a kétezres évek közepéig volt divat mikor a család fejének nem volt kedve szarakodni a bedöglött hőgombával a Kadetten, de volt otthon kapcsoló meg vezeték és befaragta a kormány mögé. Azok a motorok még ki is bírták röhögve ha túl lettek hűtve vagy túlmelegítve.

A maiaknál ami több paraméter alapján választ a 4-5-sok ventillátor fokozat közül semmi értelme ezzel vacakolni.

2022. aug. 29. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 A kérdező kommentje:

13:

"A maiaknál ami több paraméter alapján választ a 4-5-sok ventillátor fokozat közül"


Azt hogy érted hogy ventilátor fokozat közül? A hütőventilátor ha bekapcsol akkor csak egy bizonyos fordulaton megy és nem állitgatja magát gyengébbre vagy erősebbre nem?

2022. aug. 29. 22:26
 15/21 anonim ***** válasza:
79%
Nem ismerem azt az autót, de már a kétezres évek óta legalább 3-4 fokozatú ventilátorok vannak a legtöbb autóban.
2022. aug. 30. 06:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 A kérdező kommentje:

15: Te most melyik ventilátorra gondolsz?

Az utastér ventilátorra vagy a motor vizhütő ventilátorra?

Mert itt az utóbbiról van szó.

2022. aug. 30. 09:13
 17/21 anonim ***** válasza:
69%

Így van, kb. a 2000-es évek óta a legtöbb autóban az ecu vezérli a hűtőventilátort pwm jellel, tehát elvileg fokozatmentesen.


Sokkal pontosabban szabályozza a hőmérsékletet, mint amit te bohóckodnál a kendácsolt kapcsolóddal vezetés közben.

2022. aug. 30. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 A kérdező kommentje:

17: " az ecu vezérli a hűtőventilátort pwm jellel, tehát elvileg fokozatmentesen."

Tehát akkor csak mindig ugyanazon a fordulaton kapcsol be a hütőventilátor, független attól hogy mennyire van felhevülve a hütőviz nem?

Na és micsoda az a "ecu vezérlés"?

2022. aug. 30. 12:09
 19/21 anonim ***** válasza:
69%

Nem. 0 és a maximális fordulatszám között tudja változtatni a fordulatszámot, a hűtési igénynek megfelelően. Mindezt egy változtatható kitöltési tényezőjű négyszögjellel csinálja.


ECU a motorvezérlő egység. Gyakorlatilag egy számítógép, ami nézi a rengeteg szenzor adatait és azok alapján irányítja a motort.

Pl. A gázpedállal is már régóta csak egy jelet adsz az ecu-nak, hogy gyorsítani szeretnél, és ő intézi a többit elektronikusan.

2022. aug. 30. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 A kérdező kommentje:
19: Értem, köszi! :)
2022. aug. 30. 14:37
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!