Halottam, hogy ha félreállsz autóval, akár egy percre is és jár a klíma, akkor megbüntetnek. ez miért van?
megtaláltam a cikket, de rosszul emlékeztem mert a hangsúly azon van, hogy jár a motor, nem pedig a klímán
Én meg olyat is hallottam, hogy a föld lapos mégsem hittem el.
De gondolom nálatok ez mindennapos.
Magyarországon nincs ilyen, de Németországban lakott területen belül tényleg nem szabad járatni a motort, illetve az olaszoknál most nyáron a legnagyobb melegben mentek ki a rendőrök a kamionos parkolókba és büntették szét a pihenő kamionosokat a járó motor miatt.
#14
“4. A járművezetőknek vigyázniuk kell arra, hogy járműveik ne zavarják a közúton közlekedőket vagy az ennek szélein elhelyezkedő ingatlanokon lévőket, például olyan fölösleges zaj, por vagy füst előidézésével, ami elkerülhető.”
1. fejezet, 7. cikk, 4. pont
Egy mai autó nem füstöl. Alapjáraton nem zajos.
Ennyike, tehát senkit nem zavarhat. Akit zavar, hozzon egy hitelesített zajszintmérő műszert, aztán mérje meg. Bőven a zavaró zaj szintje alatt van egy autó hangja.
#18
A füstnek nem kötelező olyan sötét legyen hogy ne láss át rajta, a kipufogón akkor is távozik ha te ezt nem látod. A kipufogó füstje káros az emberi egészségre.
Nincs ilyen szabály, és értelme sincs neki. Sőt ha a klímát elfelejted lekapcsolni megérkezés előtt, és csak parkoláskor kapcsolod ki, utána így álló helyzetben öt percig kell járatni a ventillátort és a motort a klímaberendezés védelme érdekében. De ettől függetlenül persze illik a klímát lekapcsolni érkezés előtt öt perccel.
Ugyan néhány helyen már tiltják az álló motorjáratást is, de ez egy óriási baromság, és nekünk nem kell átvenni minden nyugati hülyeséget.
Egyrészt indulás előtt is kell járatni a motort hogy az olajnyomás kialakuljon és eljusson mindenhová. Hiába alszik ki az olajnyomásjelzől lámpa, az kialszik már 0,3bar nyomás esetén is, holott az üzemi olajnyomás, amelyre szüksége van a motornak kenéstechnikai szempontból az 3,5-5bar. Ennek minden kenési helyen való kialakulásához nyári időben kb. 1percre van szükség. De pl. télen -10fokban legalább 5percet kell járatni a motort.
A következő a leállítás kérdése: tartósabb terhelés esetén (hegymenet, autópálya stb. ) leállítás előtt szintén néhány percet járatni kell a motort, de most a megfelelő hűtés miatt, mert a túlmelegedés károsítja és lerövidíti a motor élettartamát.
Ilyenkor, leállítás előtti járatáskor még azt is hallani hogy a hűtőventillátor -a hőelvonást fokozandó- többször bekapcsol. Ha idő előtt le van állítva a motor, mégis ki kapcsolná be a hűtőventillátort ha még a gyújtás is le van véve...
Akik meg kitalálták ezt az álló helyzetben járatási tilalmat, látszik hogy még számolni sem tudnak. Annyit kellett volna megfontolni hogy egy átlagos utazás mennyi ideig tart, és ehhez képest a néhány perc plusz járatás mennyi idő. Aztán ehhez hozzávenni hogy alapjáraton az üzemanyagfogyasztás ötöde-tizede a névleges (100km-re vetített) fogyasztásnak így a plusz környezetterhelés is lényegesen kevesebb. Aki ezt megfontolja, hamar rájön hogy a pár per plusz járatás elhanyagolhatóan csekély töredéket jelent, és üzemanyagot sem ezen fog spórolni (helyes vezetési technikával, helyes fék -és váltóhasználattal annál inkáb...).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!