Amikor egy törésteszten összetörnek egy vadonatúj autót, azzal mit csinálnak utána?
Ugyan azt amit a legyártott, de el nem adott autókkal.
Áll egy telephelyen aztán bezuzzák.
Ezt találtam:
Minden évben egy nagy csarnokban kiállítják az elmúlt évben tesztelt autókat, ahol a szakemberek tanulmányozhatják őket.
A kommentben még azt írják, hogy a régebbiekből egyet-egyet tűzoltóságoknak adnak gyakorlás céljából, egyébként meg bezúzzák őket.
Eléggé szétszedik, és kielemzik az anyag sérüléseket, elváltozásokat, erő-irányokat, a belső, nem látható sérüléseket.
Aztán nagyjából összerakják, lefényezik, és megy a hirdetés, hogy orvos tulaj, megkímélt, garázsban tartott autója, kevés kilométerrel eladó.
A törésteszt után (nem a hivatalos, besorolás céljából történő, hanem a gyártó által csinált tesztek után) az autó megy vissza a mérnökökhöz, akik az utolsó csavarig felérik a károsodásokat és azt, hogy úgy történt-e mindent ahogy annak a tervek szerint történnie kellett volna.
Végül ezeket az autókat szigorúan megsemmisitik, semmiképp sem kerülnek ki közúti forgalomba (főleg, mivel legtöbbször ezek nem a végleges, piaci konstrukciók...). Ez ilyen urban legend.
Szétszedik, és alaposan átvizsgálják, lézerrel bemérik a deformációt, vizsgálják a töréseket, elmozdulásokat, stb.. hogy megfelel-e az elvárásoknak, majd ez alapján módosítanak a terven, vagy az összeszerelésen.
Aztán persze a végén megy a zúzdába.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!