Vezetésnél pontosan hogy induljak? Gáz aztán kuplung
csúszópontig, vagy kuplung csuszopontig es utana gaz? Most
tanulok, mindenki mindenhol mást mond.
Figyelt kérdés
Dízeles autón vezetek, kb 10. óránál vagyok, de nem egészen értem hogy pontosan hogy kéne elindulni. Kiálláskor vagy mikor kicsi a hely akkor 1-esbe csak kuplungal is simán ki tudok állni, nem is adok gázt, ellenben mindenki mondja hogy még kuplung előtt vigyem fel a fordulatszámot 1500-2000-re, és úgy engedjem a kuplungot. (Amúgy eddig úgy tudtam hogy ez nem tesz jót neki?). Én eddig úgy csináltam hogy felengedtem mondjuk lámpánál csúszópontig, aztán adtam a gázt, és ment a 2-es stb.. most akkor hogy kéne:?
Egy benzines autónál nem fogsz tudni elindulni csak kuplunggal + dízellel sem ha pl egy dombon kell majd elindulnod szóval nyugodtan adj gázt (persze csak mértékkel, nem 3-4 ezerig), nem lesz tőle semmi baja, nem tudom kitől hallottad hogy nem tesz jót neki.
2022. szept. 24. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Dízellel ha nem kisteher, még egy csomó enyhébb emelkedőn is el fogsz tudni indulni csak kuplunggal, ha fogáspontnál ereszted ki a kuplungot. Egyébként úgy kéne elindulni, mint ahogy váltásnál is történik a dolog, ahogy engeded a kuplungot, úgy adod a finom gázt, így fogáspontnál már pont elég lesz a fordultamszám, és persze utána sem leugrunk a kuplungról, hanem szépen engedjük tovább. Ha hamar felpörgeted, azzal egy lökésszerű kilövést tudsz csinálni, ha meg nem elég a gáz, rángatós az indulás.
2022. szept. 24. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
*ha fogáspontnál ereszted ki a kéziféket, bocsi, elírás az első mondat vége
2022. szept. 24. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
Kicsit emeld a fordulatot a gázzal és utána engedd a kuplungot.
Minden autóval így érdemes és akkor nem úgy indulsz el, mint egy teknősbéka.
2022. szept. 24. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
Dízellel világ életemben úgy indultam el, ahogy te. Csak emelkedőn adtam gázt.
Kínszenvedés volt a benzines autómat megszokni, kellett kb 2 hét, mire teljes mértékben összeszoktam a saját kocsimmal. Kitapasztaltam az enyémnél, hogy sík terepen elég kb 1100-as fordulat elég az elinduláshoz. Az elején akár 2000-ig is adtam a gázt, de szerencsére hamar leszoktam erről, mert nem szeretem bőgetni az autót. Természetesen az emelkedőn történő elinduláshoz több gáz és fordulat kell.
2022. szept. 24. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
Dízellel mindegy, azzal egyszerű elindulni. Ha benzines kocsid lesz, akkor meg majd úgyis megtanulod, mert azt pörgetni kell...
Dízelnél 1500-2000 ford/perc fordulatszám teljesen jó és ideális.
2022. szept. 24. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 Víctor Orbanescu válasza:
Ne f*ssál be.
Mikor dízel után beültem benzinesbe, kb. minden piros lámpánál meg STOP táblánál lefulladtam az első pár napban, néha még utána is. Meg lehet simán szokni, rá kell érezni. Parkolóban vagy üres úton indulj el pár százszor és ráérzel. Én már vissza nem ülnék dízelbe, egy fürge benzinmotor ha felpörög, az aaawwww :P
2022. szept. 27. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
Csak dízelt vezettem, aztán motorra ültem. Eleinte nem értettem, a kétnapos bevezető tréning első napján miért csak elmélet meg elindulás-megállás van, aztán megértettem, még az első pár rutinórán is simán lefulladtam, bár ott a kuplungot is sokkal finomabban kell kezelni (meg mivel kézzel kezeli az ember, könnyebb is finomabban csinálni). Ahogy elkezded engedni a kuplungot, úgy adagolod a gázt, és majd ráérzel, hogy egyenletes ütemben ezt milyen intenzitással kell, hogy fogáspontig pont jó legyen a fordulatszám. Nem kell számokkal dobálózni, én olyan autót vezettem évekig, amiben nem volt fordulatszámmérő.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!